Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine |
Other Titles |
Інноваційно-маркетингові напрями розвитку рекреаційно-туристичної галузі України Инновационно-маркетинговые направления развития рекреационно-туристической отрасли Украины |
Authors |
Shevchenko, Hanna Mykolaivna
Ivanova, T.E. |
ORCID | |
Keywords |
recreational-tourism industry development innovative-marketing directions Ukraine рекреаційно-туристична галузь розвиток інноваційно-маркетингові напрями Україна рекреационно-туристическая отрасль развитие инновационно-маркетинговые направления Украина |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Shevchenko H.M., Ivanova T.E. Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2015. № 3. |
Abstract |
У статті обґрунтовано необхідність розвитку рекреаційно-туристичної галузі України, всупереч складній політичній та економічній ситуації в країні, на основі новітніх маркетингових заходів. Розкрито особливості рекреаційних регіонів на основі аналізу відповідних природних ресурсів і запропоновано маркетингові заходи щодо розвитку рекреаційно-туристичних зон України, зокрема, створення бази даних об’єктів рекреаційного менеджменту, застосування методу маркетингу поколінь, посилення співпраці з державними установами та туристичними агентствами. В статье обоснована необходимость развития рекреационно-туристической отрасли Украины, вопреки сложной политической и экономической ситуации в стране, на основе инновационных маркетинговых мероприятий. Раскрыты особенности рекреационных регионов на основе анализа соответствующих природных ресурсов, и предложены маркетинговые мероприятия по развитию рекреационно-туристических зон Украины, в частности, создание базы данных объектов рекреационного менеджмента, применение метода маркетинга поколений, усиление сотрудничества с государственными учреждениями и туристическими агентствами. In the article the necessity of the development of recreational-tourism industry in Ukraine, despite the difficult political and economic situation in the country, based on the innovative marketing activities is grounded. The features of recreation areas on the analysis of the relevant natural resources are described, and the marketing activities for the development of recreational-tourist areas of Ukraine are proposed, in particular the creation of the database objects of recreational management, using the tool of marketing generations, the strengthening cooperation with government agencies and travel agencies. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views

1

3912

1

858000376

208480

206074

794557

1

491864295

1

1

74690

1321839715

1

1

1

1

1

2028853955

1

159121

524986044

617267337

794559
Downloads

1

1136032891

407977631

6

1

1

125728212

1

1

3

1365523243

1136032893

1

212961

1

69172

1365523245

617267337

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shevchenko_Ivanova.pdf | 327.41 kB | Adobe PDF | 1859400307 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.