Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42676
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління маркетинговими комунікаціями в епоху крауд-технологій
Other Titles Управление маркетинговыми коммуникациями в эпоху крауд-технологий
Management of marketing communications in the era of crowd-technology
Authors Полторак, К.А.
ORCID
Keywords крауд-технології
Інтернет-середовище
маркетингові комунікації
двоконтурна модель
комунікаційний вплив
крауд-технологии
Интернет-пространство
маркетинговые коммуникации
двоконтурная модель
коммуникационное влияние
crowd-technology
Internet environmen
marketing communication
two contours model
communication impact
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42676
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Полторак, К.А. Управління маркетинговими комунікаціями в епоху крауд-технологій [Текст] / К.А. Полторак // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 3. - С. 66-75.
Abstract У статті розглянуто явище крауд-технологій, що формуються в сучасному інформаційному Інтернет середовищі, а також застосування наведених технологій у маркетинговій діяльності підприємств. Автором було розроблено двоконтурну модель комунікаційного впливу в мережі Інтернет, на основі якої функціонують зазначені крауд-технології. Відповідно до наведених особливостей крауд-технологій запропоновано вдосконалену класифікації маркетингових комунікації. Також було розглянуто специфіку управління даними комунікаціями, та описано механізм їх функціонування в мережі Інтернет.
В статье рассмотрено явление крауд-технологий, которые формируются в современном Интернет-пространстве, а также использование указанных технологий в маркетинговой деятельности предприятий. Автором была разработана двоконтурнуя модель коммуникационного влияния в сети Интернет, на основе которой функционируют указанные крауд-технологии. Соответственно к указанным особенностям крауд-технологий предложена усовершенствованная классификация маркетингових коммуникаций. Также было рассмотрено специфику управления данными коммуникациями, и описано их механизм функционирования в сети Интернет.
The traditional system of marketing communications was formed in conditions of industrial society. However, in terms of the present information society, the comprehensive spread of Internet technology and the emergence the crowd-technology, it is necessary to form new approaches for marketing communications management. In the article it was explored the new marketing communication in crowd technologies and their application in marketing management activity.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
Finland Finland
1
Germany Germany
113641
Greece Greece
3122
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
28493
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Ukraine Ukraine
1269883
United Kingdom United Kingdom
635982
United States United States
17036696
Unknown Country Unknown Country
1269882

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
227280
EU EU
1
France France
16
Germany Germany
7073654
Greece Greece
1
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
28
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
10394668
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
17036695
Unknown Country Unknown Country
79

Files

File Size Format Downloads
Poltorak.pdf 544.89 kB Adobe PDF 34732427

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.