Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42691
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Чинники впливу на розвиток промислового підприємства |
Other Titles |
Факторы влияния на развитие промышленного предприятия Factors which influence on the development of the enterprise |
Authors |
Райко, Д.В.
Цейтлін, Л.М. |
ORCID | |
Keywords |
розвиток промислове підприємство маркетингова діяльність фактори економіко-математичні моделі развитие промышленное предприятие маркетинговая деяльность факторы экономико-математические модели development industrial enterprise marketing activity factors mathematical models in economics |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42691 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Райко, Д.В. Чинники впливу на розвиток промислового підприємства [Текст] / Д.В. Райко, Л.М. Цейтлін // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 3. - С. 149-159. |
Abstract |
Систематизовано чинники, що безпосередньо відповідають тим особливостям розвитку
промислового підприємства, які раніше не враховувались, з тієї точки зору, що маркетинг
є основою розвитку промислового підприємства. Розвиток маркетингової діяльності
здійснюється на основі взаємозв’язку між суб’єктами, що забезпечують ефективність
життєдіяльності підприємства, інформаційної взаємодії та на основі вирішення існуючих
суперечностей, що виникають у процесі взаємодії підприємства з найвпливовішими суб’єктами
внутрішнього середовища, а саме – партнерами і споживачами. Целью данной статьи является систематизация факторов, которые непосредственно отвечают тем особенностям развития промышленного предприятия, которые раньше не были учтены, с точки зрения того, что маркетинг – основа развития промышленного предприятия. Развитие маркетинговой деятельности осуществляется во взаимосвязи между субъектами, которые обеспечивают эффективность жизнедеятельности предприятия, информационного взаимодействия и на основе решения существующих противоречий, которые возникают в процессе взаимодействия предприятия с самыми влиятельными субъектами внутренней среды, а именно – партнерами и потребителями. The aim of this article is to analyze the tendencies in the main indicators of business activity in the machine-building industry of Ukraine, and to systemize the factors (such as use of fixed assets, resources, liquid assets, human resources, innovations, investment processes, information technology, marketing activities, consumer feedback). Those factors comprehensively take into account all facets of an enterprise's activity, reflect the interests of the shareholders, staff, consumers, partners, do not contradict the interests of the enterprise, the region and the state, immediately corresponds to previously neglected features of the enterprise development from the viewpoint of marketing. Marketing is the basis that connects the subjects, provides information interaction, resolute conflicts that arise in the enterprise dealings with its most important stakeholders, which are partners and consumers |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
France
1
Germany
4
Greece
1693
Ireland
6581
Lithuania
1
Romania
1
Russia
188
Ukraine
103406
United Kingdom
52267
United States
1112687
Unknown Country
103405
Downloads
China
2
Germany
13161
Italy
1
Lithuania
1
Russia
3
Réunion
1
Ukraine
577589
United Kingdom
13166
United States
1112686
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rayko_Tseytlin.pdf | 609.99 kB | Adobe PDF | 1716611 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.