Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43140
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Гібридний алгоритм кластер-аналізу для формування апріорного розбиття простору ознак на класи знань в системах дистанційного навчання |
Authors |
Petrov, Serhii Oleksandrovych
Лисак, Н.В. Лысак, Н.В. Lysak, N.V. Міронова, Ю.В. Миронова, Ю.В. Mironova, Yu.V. |
ORCID | |
Keywords |
кластеризація кластеризация clustering k-means критерій функціональної ефективності критерий функциональной эффективности criterion of functional efficiency критерій оцінки помилки кластеризації критерий оценки качества кластеризации clustering quality criteria системи дистанційного навчання системы дистанционного обучения distance learning systems |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43140 |
Publisher | Вінницький політехнічний ін-т |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Гібридний алгоритм кластер-аналізу для формування апріорного розбиття простору ознак на класи знань в системах дистанційного навчання [Текст] / Н.В. Лисак, Ю.В. Міронова, С.О. Петров // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2015. — №4. — С.80-87. |
Abstract |
Запропоновано модифікацію алгоритму k-means, ідея вдосконалення якого полягає у комбінованому використанні критерію оцінки помилки кластеризації та інформаційного критерію функціональної ефективності, що визначає рівень достовірності побудованих вирішальних правил визначення належності реалізацій до певного класу знань. При цьому використання комбінованого статистичного та інформаційного підходів дозволило включити такий параметр кластеризації як кількість кластерів в інтеграційну оптимізаційну процедуру та, базуючись на природній структурі розподілення векторів реалізацій результатів тестування слухачів в N-вимірному просторі ознак, розпізнавання дозволило знайти оптимальні геометричні параметри контейнерів класів, які характеризують рівні знань студенів в системах дистанційного навчання. Предложена модификация алгоритма k-means, идея усовершенствования которого заключается в комбинированном использовании критерия оценки ошибки кластеризации и информационного критерия функциональной эффективности, который определяет достоверность построенных решающих правил определения принадлежности реализаций к некоторому классу знаний. При этому одновременное использование статистического и информационного подходов позволило включить такой важный параметр для алгоритмов кластеризации как количество кластеров в итерационную оптимизационную процедуру. Имея априорную информацию о распределении N-мерных векторов реализаций, представляющих результаты тестирования знаний студентов, определить оптимальные геометрические параметры контейнеров, описывающих классы знаний студентов в системах дистанционного образования. There has been offered the modification of algorithm of k - means, the idea of improvement of which consists in the combined use of criterion of the built decision rules of determination of belonging of realization to some class of knowledge. Thus the simultaneous use of statistical and informative approaches allowed including such important parameter for the algorithms of clusterization as an amount of clusters in iterative optimization procedure. Having a priori information about distribution of N- measure vectors of realization, presenting the results of testing of knowledge of students, it also allows to define the optimal geometrical parameters of containers, describing the classes of knowledge of students in the systems controlled from distance education. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ЕлІТ) |
Views

1

1

4

1

2425438

3011

353666

1

1

1

1

2

1

21930424

10990324

296301868

353935169
Downloads

3

1

1

2

4

1

1

1

1

1

1

1

14

65768741

2

296301865

117
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Petrov_Cluster.pdf | 676.5 kB | Adobe PDF | 362070757 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.