Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43176
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мультимедійний творчий проект як технологія навчання майбутніх фахівців у галузі мас-медіа
Other Titles Мультимедийный творческий проект как технология обучения будущих специалистов в области масс-медиа
Multimedia creative project as a technology of training of future specialists in the field of mass media
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords вища освіта
высшее образование
higher education
мультимедіа
мультимедиа
multi-media
творчий проект
творческий проект
creative project
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43176
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
License
Citation Яненко, Я.В. Мультимедійний творчий проект як технологія навчання майбутніх фахівців у галузі мас-медіа [Текст] / Я.В. Яненко // Інформаційні технології і засоби навчання. – Т.44. – №6. – К.: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, 2014. – С.134–140.
Abstract У результаті дослідження визначено особливості сучасних творчих проектів як технології навчання майбутніх фахівців у галузі засобів масової інформації, реклами і зв'язків з громадськістю. Особлива увага приділяється аналізу понять «мультимедіа» та «творчий проект». У статті запропоновано практичні приклади реалізації мультимедійних творчих проектів, виконані студентами спеціальностей «Журналістика» та «Реклама і зв'язки з громадськістю» Сумського державного університету у межах вивчення фахових дисциплін «Брендинг» та «Практика рекламної діяльності». Наведено приклади творчих завдань як короткотермінових творчих проектів з дисципліни «Теорія реклами».
В результате исследования определены особенности современных творческих проектов как технологии обучения будущих специалистов в области средств массовой информации, рекламы и связей с общественностью. Особое внимание уделяется анализу понятий «мультимедиа» и «творческий проект». В статье предложены практические примеры реализации мультимедийных творческих проектов, выполненные студентами специальностей «Журналистика» и «Реклама и связи с общественностью» Сумского государственного университета в рамках изучения специальных дисциплин «Брендинг» и «Практика рекламной деятельности». Приведены примеры творческих заданий как краткосрочных творческих проектов по дисциплине «Теория рекламы».
The study defines the characteristics of modern creative projects as a technology of training of future specialists in the field of media, advertising and public relations. Special attention is paid to analysis of the concepts of «multimedia» and «creative project». The article offers practical examples of implementation of multimedia creative projects made by students in «Journalism» and «Advertising and public relations» of Sumy State University in the study of special subjects «Branding» and «Practice of advertising». Examples of creative jobs as a short-term creative projects in the discipline «Theory of advertising».
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
-357403962
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
216016
Greece Greece
108009
Ireland Ireland
19420571
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6199
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-1415365312
United Kingdom United Kingdom
152499873
United States United States
885673486
Unknown Country Unknown Country
-714807924

Downloads

Canada Canada
1
China China
10
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
3
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
37195
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
-714807835
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
885673490
Unknown Country Unknown Country
33

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_multimedia_creative_project.pdf 335.37 kB Adobe PDF 170902905

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.