Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43176
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мультимедійний творчий проект як технологія навчання майбутніх фахівців у галузі мас-медіа |
Other Titles |
Мультимедийный творческий проект как технология обучения будущих специалистов в области масс-медиа Multimedia creative project as a technology of training of future specialists in the field of mass media |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
вища освіта высшее образование higher education мультимедіа мультимедиа multi-media творчий проект творческий проект creative project |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43176 |
Publisher | Інститут інформаційних технологій і засобів навчання |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Мультимедійний творчий проект як технологія навчання майбутніх фахівців у галузі мас-медіа [Текст] / Я.В. Яненко // Інформаційні технології і засоби навчання. – Т.44. – №6. – К.: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, 2014. – С.134–140. |
Abstract |
У результаті дослідження визначено особливості сучасних творчих проектів як технології навчання майбутніх фахівців у галузі засобів масової інформації, реклами і зв'язків з громадськістю. Особлива увага приділяється аналізу понять «мультимедіа» та «творчий проект». У статті запропоновано практичні приклади реалізації мультимедійних творчих проектів, виконані студентами спеціальностей «Журналістика» та «Реклама і зв'язки з громадськістю» Сумського державного університету у межах вивчення фахових дисциплін «Брендинг» та «Практика рекламної діяльності». Наведено приклади творчих завдань як короткотермінових творчих проектів з дисципліни «Теорія реклами». В результате исследования определены особенности современных творческих проектов как технологии обучения будущих специалистов в области средств массовой информации, рекламы и связей с общественностью. Особое внимание уделяется анализу понятий «мультимедиа» и «творческий проект». В статье предложены практические примеры реализации мультимедийных творческих проектов, выполненные студентами специальностей «Журналистика» и «Реклама и связи с общественностью» Сумского государственного университета в рамках изучения специальных дисциплин «Брендинг» и «Практика рекламной деятельности». Приведены примеры творческих заданий как краткосрочных творческих проектов по дисциплине «Теория рекламы». The study defines the characteristics of modern creative projects as a technology of training of future specialists in the field of media, advertising and public relations. Special attention is paid to analysis of the concepts of «multimedia» and «creative project». The article offers practical examples of implementation of multimedia creative projects made by students in «Journalism» and «Advertising and public relations» of Sumy State University in the study of special subjects «Branding» and «Practice of advertising». Examples of creative jobs as a short-term creative projects in the discipline «Theory of advertising». |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Canada
-357403962
Côte d’Ivoire
1
Germany
216016
Greece
108009
Ireland
19420571
Lithuania
1
Netherlands
6199
Romania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
-1415365312
United Kingdom
152499873
United States
885673486
Unknown Country
-714807924
Downloads
Canada
1
China
10
Czechia
1
France
1
Germany
3
Ireland
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
Russia
37195
Singapore
1
Ukraine
-714807835
United Kingdom
1
United States
885673490
Unknown Country
33
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_multimedia_creative_project.pdf | 335.37 kB | Adobe PDF | 170902905 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.