Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43257
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Прогнозування обсягів реалізації кондитерської продукції на основі еластичності попиту |
Other Titles |
Forecasting sales volumes of confectionary products based on the elasticity of demand Прогнозирование объёмов реализации кондитерской продукции на основе эластичности спроса |
Authors |
Федоришин, М.В.
Telizhenko, Oleksandr Mykhailovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9864-4098 |
Keywords |
гранична ціна граничний аналіз граничні витрати максимізація прибутку еластичність предельная цена предельный анализ предельные издержки максимизация прибыли эластичность marginal price marginal analysis marginal costs maximize profits elasticity |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43257 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Федоришин, М.В. Прогнозування обсягів реалізації кондитерської продукції на основі еластичності попиту [Текст] / М.В. Федоришин, О.М. Теліженко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2015. - № 2. - С. 77-84. |
Abstract |
У статті запропоновані науково-методичні підходи до прогнозування обсягів реалізації кондитерської продукції на основі показника еластичності обсягів реалізації від ціни та виручки від обсягу реалізації. При аналізі досліджувався вплив зміни таких критичних параметрів як ціна та обсяг реалізації продукції. Розраховані показники граничних цін, обсягів виробництва та визначено значення еластичності. В статье предложены научно-методические подходы к прогнозированию объемов реализации кондитерской продукции на основе показателя эластичности объемов реализации, зависящего от соотношения цены и выручки от объема реализации. При анализе исследовалось влияние изменения таких критических параметров как цена и объем реализации продукции. Рассчитаны показатели предельных цен, объемов производства и определено значение эластичности. In the paper. the authors propose d the scientific and methodological approaches to forecasting sales volumes of confectionery products based on the sales elasticity depending on the price and revenue - on sales. There was analysed the effect of changing critical parameters such as price and sales volume. There were calculatedthe values of marginal prices, the output, and the value of elasticity. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Canada
1
France
2
Germany
4399490
Greece
1
Ireland
2282192
Italy
2
Lithuania
1
Russia
24667
Singapore
1746896115
Ukraine
65148856
United Kingdom
32578755
United States
-631592241
Unknown Country
65148855
Downloads
Austria
1
China
5
France
6
Germany
53
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
5
Poland
1
Russia
12
Singapore
1
Ukraine
195116761
United Kingdom
8655
United States
1746896117
Unknown Country
89
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Fedoryshyn_maksymizatsiia_prybutku.pdf | 279.31 kB | Adobe PDF | 1942021709 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.