Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43257
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Прогнозування обсягів реалізації кондитерської продукції на основі еластичності попиту
Other Titles Forecasting sales volumes of confectionary products based on the elasticity of demand
Прогнозирование объёмов реализации кондитерской продукции на основе эластичности спроса
Authors Федоришин, М.В.
Telizhenko, Oleksandr Mykhailovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9864-4098
Keywords гранична ціна
граничний аналіз
граничні витрати
максимізація прибутку
еластичність
предельная цена
предельный анализ
предельные издержки
максимизация прибыли
эластичность
marginal price
marginal analysis
marginal costs
maximize profits
elasticity
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43257
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Федоришин, М.В. Прогнозування обсягів реалізації кондитерської продукції на основі еластичності попиту [Текст] / М.В. Федоришин, О.М. Теліженко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2015. - № 2. - С. 77-84.
Abstract У статті запропоновані науково-методичні підходи до прогнозування обсягів реалізації кондитерської продукції на основі показника еластичності обсягів реалізації від ціни та виручки від обсягу реалізації. При аналізі досліджувався вплив зміни таких критичних параметрів як ціна та обсяг реалізації продукції. Розраховані показники граничних цін, обсягів виробництва та визначено значення еластичності.
В статье предложены научно-методические подходы к прогнозированию объемов реализации кондитерской продукции на основе показателя эластичности объемов реализации, зависящего от соотношения цены и выручки от объема реализации. При анализе исследовалось влияние изменения таких критических параметров как цена и объем реализации продукции. Рассчитаны показатели предельных цен, объемов производства и определено значение эластичности.
In the paper. the authors propose d the scientific and methodological approaches to forecasting sales volumes of confectionery products based on the sales elasticity depending on the price and revenue - on sales. There was analysed the effect of changing critical parameters such as price and sales volume. There were calculatedthe values of marginal prices, the output, and the value of elasticity.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Views

Canada Canada
1
France France
2
Germany Germany
4399490
Greece Greece
1
Ireland Ireland
2282192
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
24667
Singapore Singapore
1746896115
Ukraine Ukraine
65148856
United Kingdom United Kingdom
32578755
United States United States
-631592241
Unknown Country Unknown Country
65148855

Downloads

Austria Austria
1
China China
5
France France
6
Germany Germany
53
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5
Poland Poland
1
Russia Russia
12
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
195116761
United Kingdom United Kingdom
8655
United States United States
1746896117
Unknown Country Unknown Country
89

Files

File Size Format Downloads
Fedoryshyn_maksymizatsiia_prybutku.pdf 279.31 kB Adobe PDF 1942021709

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.