Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43383
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Бенчмаркінг як метод оцінювання інтелектуального потенціалу регіонів
Other Titles Бенчмаркинг как метод оценки интеллектуального потенциала регионов
Benchmarking as a method of assessment of region’s intellectual potential
Authors Перерва, П.Г.
Глізнуца, М.Ю.
ORCID
Keywords інтелектуальний потенціал
науково-технічний потенціал
інтелектуальний капітал (ІК)
бенчмаркінг
интеллектуальный потенциал
научно-технический потенциал
интеллектуальный капитал
бенчмаркинг
intellectual potential
scientific and technical potential
intellectual capital
benchmarking
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43383
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Перерва, П.Г. Бенчмаркінг як метод оцінювання інтелектуального потенціалу регіонів [Текст] / П.Г. Перерва, М.Ю. Глізнуца // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 11-19.
Abstract У статті розглянуто проблему вимірювання інтелектуального потенціалу, його використання і нарощування в регіональній політиці соціально-економічного розвитку. Приділено увагу процесу інтелектуалізації економічної діяльності господарських структур і підприємств в аспекті його впливу на інноваційний розвиток регіонів. Запропоновано оцінювати інтелектуальний потенціал регіону з використанням бенчмаркінгової технології.
В статье рассмотрена проблема измерения интеллектуального потенциала, его использования и наращивания в региональной политике социально-экономического развития. Уделено внимание процессу интеллектуализации экономической деятельности хозяйственных структур и предприятий в аспекте его влияния на инновационное развитие регионов. Предложено оценивать интеллектуальный потенциал региона с использованием бенчмаркинговой технологии.
The purpose of this article is to examine the influence of intellectual potential on the development of regions and enterprises and to analyze its assessment on the basis of benchmarking.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
270473617
Canada Canada
1
China China
1512078642
Croatia Croatia
1
France France
2
Germany Germany
1115102444
Greece Greece
24748
Guatemala Guatemala
1
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
1069489
Italy Italy
3864419
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2135
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
-1109623362
United Kingdom United Kingdom
270473621
United States United States
-2064835803
Unknown Country Unknown Country
1549148425

Downloads

Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
China China
-285303518
France France
3
Germany Germany
1115102445
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
3864420
Lithuania Lithuania
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
526572142
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-2064835802
Unknown Country Unknown Country
1547778384

Files

File Size Format Downloads
Pererva_benchmarkinh.pdf 396.4 kB Adobe PDF 843178081

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.