Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43398
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Customer’s expectations in Iranian exclusive industry |
Other Titles |
Ожидания потребителей в эксклюзивной промышленности Ирана Очікування споживачів в ексклюзивній промисловості Ірану |
Authors |
Najafi, Amir
Alavi, Narges Shami, Mohammad |
ORCID | |
Keywords |
customer expectations customer satisfaction loyalty evaluation exclusive industry очікування споживача споживач задоволеність лояльність оцінювання ексклюзивна промисловість ожидание потребителя потребитель удовлетворенность лояльность оценивание эксклюзивная промышленность |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43398 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Najafi, A. Customer’s expectations in Iranian exclusive industry [Текст] / A. Najafi, N. Alavi, M. Shami // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 127 - 153. |
Abstract |
У статті проведено дослідження та порівняння різних моделей оцінювання рівня
задоволеності споживачів. У рамках дослідження була використана Європейська модель.
Результати аналізу подані за трирічний період. Були вивчені такі змінні, як: якість продукції,
якість обслуговування, якість гарантійних послуг, якість фінансових послуг, а також відносини
зі споживачами, сприйманий імідж та лояльність. Для збору даних був використаний метод
польових досліджень. Зібрані дані були проаналізовані з використанням програми SPSS. Метод
Альфа Кронбаха був застосований для дослідження особливостей компаній-споживачів та
рівеня їх задоволення за кожною із виділених змінних. В статье проведено исследование и сравнение разных моделей оценивания уровня удовлетворенности потребителей. В рамках исследования была использована Европейская модель. Результаты анализа поданы за трехлетний период. Были изучены такие переменные, как: качество продукции, качество обслуживания, качество гарантийных услуг, качество финансовых услуг, а также отношения с потребителями, воспринимаемый имидж и лояльность. Для сбора данных был использован метод полевых исследований. Собранные данные были проанализированы с помощью программы SPSS. Метод Альфа Кронбаха был использован для исследования особенностей компаний-потребителей и уровня их удовлетворенности по каждой из выделенных переменных. In this research, different types of modals for the evaluation of customers’ satisfaction have been studied and compared. European model has been selected for the evaluation of customers' satisfaction in the industry. This model was first localized and then implemented. The final results were investigated for three one-year period and ultimate changes were considered. In this research, variables such as product quality, service quality, warranty service quality, financial service quality, and value, relationship with customers, perceived image, and loyalty were studied. For data collection of this descriptive research, we made use of field method and also all the customers were considered. The collected data were analyzed with SPSS software and Cronbach’s Alpha method was used to investigate the features of companies' customers and the rate of their satisfaction in each of the indices and variables. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
1
Canada
1
China
1
Finland
1
France
4
Germany
297582
Greece
1
Hungary
1
Iran
1
Ireland
44901
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
Romania
1
Singapore
1
South Africa
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
1641947
United Kingdom
647099
United States
17760443
Unknown Country
1641946
Vietnam
4842
Downloads
Canada
297584
Cayman Islands
1
China
17760441
Georgia
1
Germany
2638
Hong Kong SAR China
1
India
297580
Iran
7
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
1
South Africa
1
Ukraine
4925435
United Kingdom
1760
United States
22038783
Unknown Country
4
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nadzhafi_spozhyvach.pdf | 517.95 kB | Adobe PDF | 45324242 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.