Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43406
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Communication management in the aspect of the food industry |
Other Titles |
Коммуникационный менеджмент в аспекте пищевой промышленности Комунікаційний менеджмент в аспекті харчової промисловості |
Authors |
Brzozowska, A.
Bubel, D. Kalinichenko, A. |
ORCID | |
Keywords |
communication management food industry food market logistic distribution комунікаційний менеджмент харчова промисловість продовольчий ринок логістика дистрибуція коммуникационный менеджмент пищевая промышленность продовольственный рынок логистика дистрибуция |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43406 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Brzozowska, A. Communication management in the aspect of the food industry [Текст] / A. Brzozowska, D. Bubel, A. Kalinichenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 175-186. |
Abstract |
Сектор харчової промисловості – це складна система, існування якої значної мірою
залежить від ефективної комунікації. Функціонування системи відбувається у турбулентному
ринковому середовищі, яке вимагає відповідної інформації про клієнтів, конкурентів чи
партнерів, що дозволяє створити атмосферу довіри та призводить до зростання інтересу до
продукції чи послуг. Інтернаціоналізація і глобалізація економіки продовольства ставить нові
вимоги до якості та рівня комунікативності підприємств, підкреслюючи тим самим роль
технологій у відповідному середовищі, де основним джерелом прибутку стає інформація та
методи її виявлення й перетворення. Авторами представлено дослідження з вивчення
ефективності комунікаційного менеджменту, що має на меті висвітлення інформації не повною
мірою представленої у сучасній літературі. Дослідження присвячено ідентифікації
комунікаційних систем в аспекті ланцюга дистрибуції, що на думку авторів є основою
ефективних стратегій діяльності підприємств харчової промисловості. Сектор пищевой промышленности – это сложная система, существование которой в значительной мере зависит от эффективной коммуникации. Функционирование системы происходит в турбулентном рыночной среде, которое требует соответствующей информации о клиентах, конкурентов или партнеров, что позволяет создать атмосферу доверия и приводит к росту интереса к продукции или услугам. Интернационализация и глобализация экономики продовольствия ставит новые требования к качеству и уровню коммуникативности предприятий, подчеркивая тем самым роль технологий в соответствующей среде, где основным источником прибыли становится информация и методы ее обнаружения и преобразования. Авторами представлены исследования по изучению эффективности коммуникационного менеджмента, имеющая целью освещения информации не в полной мере представленной в современной литературе. Исследование посвящено идентификации коммуникационных систем в аспекте цепи дистрибуции, которые, по мнению авторов, являются основой эффективных стратегий деятельности предприятий пищевой промышленности. Sectors of the food economy create systems which existence is dependent upon effective communication. Due to a turbulent market environment they need information about customers, competitors or allies in order to create a trust atmosphere that will lead to increased interest in their products or service. Internationalization and globalization of the food economy postulate new communication needs, thereby emphasizing the role of communication in dealing with the environment in which the primary source of profit become the information and methods of their identifying and sharing. The authors undertook a study which, through concentration on communication management, fills a significant gap in literature dedicated to identification of a communication system in the aspect of a supply chain and as an element of strategies of food industry enterprises. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
4
Austria
1
Belgium
2138482160
Canada
1
China
-1188467032
France
3
Germany
19332019
Greece
1
Guatemala
1
Indonesia
-1627865116
Iran
1
Ireland
2612242
Italy
1
Japan
224734
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
3624
Poland
37337374
Portugal
1
Senegal
1
Serbia
1
Seychelles
1
Singapore
-1078242568
Slovakia
1
Spain
3
Sweden
224736
Turkey
1
Ukraine
760279881
United Kingdom
486927583
United States
2138482161
Unknown Country
760279879
Vietnam
41098
Downloads
Australia
2
Brazil
1
China
144125014
Germany
-1078242569
India
1
Indonesia
1
Ireland
2612238
Israel
1
Italy
2
Japan
2138482163
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
Poland
1
Senegal
1
Singapore
-1078242567
Ukraine
202387
United Kingdom
14494
United States
2138482162
Unknown Country
22
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bzhozovska_komunikatsiinyi_menedzhment.pdf | 430.51 kB | Adobe PDF | -2027533938 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.