Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43406
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Communication management in the aspect of the food industry
Other Titles Коммуникационный менеджмент в аспекте пищевой промышленности
Комунікаційний менеджмент в аспекті харчової промисловості
Authors Brzozowska, A.
Bubel, D.
Kalinichenko, A.
ORCID
Keywords communication management
food industry
food market
logistic
distribution
комунікаційний менеджмент
харчова промисловість
продовольчий ринок
логістика
дистрибуція
коммуникационный менеджмент
пищевая промышленность
продовольственный рынок
логистика
дистрибуция
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43406
Publisher Sumy State University
License
Citation Brzozowska, A. Communication management in the aspect of the food industry [Текст] / A. Brzozowska, D. Bubel, A. Kalinichenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 175-186.
Abstract Сектор харчової промисловості – це складна система, існування якої значної мірою залежить від ефективної комунікації. Функціонування системи відбувається у турбулентному ринковому середовищі, яке вимагає відповідної інформації про клієнтів, конкурентів чи партнерів, що дозволяє створити атмосферу довіри та призводить до зростання інтересу до продукції чи послуг. Інтернаціоналізація і глобалізація економіки продовольства ставить нові вимоги до якості та рівня комунікативності підприємств, підкреслюючи тим самим роль технологій у відповідному середовищі, де основним джерелом прибутку стає інформація та методи її виявлення й перетворення. Авторами представлено дослідження з вивчення ефективності комунікаційного менеджменту, що має на меті висвітлення інформації не повною мірою представленої у сучасній літературі. Дослідження присвячено ідентифікації комунікаційних систем в аспекті ланцюга дистрибуції, що на думку авторів є основою ефективних стратегій діяльності підприємств харчової промисловості.
Сектор пищевой промышленности – это сложная система, существование которой в значительной мере зависит от эффективной коммуникации. Функционирование системы происходит в турбулентном рыночной среде, которое требует соответствующей информации о клиентах, конкурентов или партнеров, что позволяет создать атмосферу доверия и приводит к росту интереса к продукции или услугам. Интернационализация и глобализация экономики продовольствия ставит новые требования к качеству и уровню коммуникативности предприятий, подчеркивая тем самым роль технологий в соответствующей среде, где основным источником прибыли становится информация и методы ее обнаружения и преобразования. Авторами представлены исследования по изучению эффективности коммуникационного менеджмента, имеющая целью освещения информации не в полной мере представленной в современной литературе. Исследование посвящено идентификации коммуникационных систем в аспекте цепи дистрибуции, которые, по мнению авторов, являются основой эффективных стратегий деятельности предприятий пищевой промышленности.
Sectors of the food economy create systems which existence is dependent upon effective communication. Due to a turbulent market environment they need information about customers, competitors or allies in order to create a trust atmosphere that will lead to increased interest in their products or service. Internationalization and globalization of the food economy postulate new communication needs, thereby emphasizing the role of communication in dealing with the environment in which the primary source of profit become the information and methods of their identifying and sharing. The authors undertook a study which, through concentration on communication management, fills a significant gap in literature dedicated to identification of a communication system in the aspect of a supply chain and as an element of strategies of food industry enterprises.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
4
Austria Austria
1
Belgium Belgium
2138482160
Canada Canada
1
China China
-1188467032
France France
3
Germany Germany
19332019
Greece Greece
1
Guatemala Guatemala
1
Indonesia Indonesia
-1627865116
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2612242
Italy Italy
1
Japan Japan
224734
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
3624
Poland Poland
37337374
Portugal Portugal
1
Senegal Senegal
1
Serbia Serbia
1
Seychelles Seychelles
1
Singapore Singapore
-1078242568
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
3
Sweden Sweden
224736
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
760279881
United Kingdom United Kingdom
486927583
United States United States
2138482161
Unknown Country Unknown Country
760279879
Vietnam Vietnam
41098

Downloads

Australia Australia
2
Brazil Brazil
1
China China
144125014
Germany Germany
-1078242569
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
2612238
Israel Israel
1
Italy Italy
2
Japan Japan
2138482163
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Senegal Senegal
1
Singapore Singapore
-1078242567
Ukraine Ukraine
202387
United Kingdom United Kingdom
14494
United States United States
2138482162
Unknown Country Unknown Country
22
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Bzhozovska_komunikatsiinyi_menedzhment.pdf 430.51 kB Adobe PDF -2027533938

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.