Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43411
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичні засади перевірки маркетингових каналів на відповідність специфіці інноваційної продукції підприємства |
Other Titles |
Методические основы проверки соответствия маркетинговых каналов специфике инновационной продукции предприятия Methodological foundations of the marketing channels’ conformity checking to specifics of innovative products of the enterprise |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 |
Keywords |
маркетинговий канал marketing channel інноваційна продукція инновационная продукция innovative products придатність пригодность suitability критерій критерий criteria розподіл распределение distribution |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43411 |
Publisher | Міжнародний гуманітарний університет |
License | |
Citation | Сигида, Л.О. Методичні засади перевірки маркетингових каналів на відповідність специфіці інноваційної продукції підприємства / Л.О. Сигида // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Економіка і менеджмент». - 2015. - №12. - С. 106-110. |
Abstract |
У статті запропоновано підхід до здійснення перевірки маркетингових каналів на відповідність специфіці інноваційної продукції підприємства. Встановлено, що остаточний вибір маркетингових каналів для розподілу інноваційної продукції доцільно здійснювати серед альтернатив існуючих каналів на основі їх перевірки за рядом критерії. Обґрунтовано, що за результатами перевірки підприємство для розподілу інноваційної продукції може обрати існуючий маркетинговий канал без змін, існуючий канал після його модифікації або новий спеціально розроблений канал. Визначено, що вибір маркетингового каналу інноваційної продукції серед сукупності альтернатив, що потребують модифікації або заміни на нові, здійснюється на основі визначення оптимального співвідношення результатів від використання цих каналів та витрат на приведення їх у відповідність до специфіки інновацій. В статье предложен подход к проверке маркетинговых каналов на соответствие специфике инновационной продукции предприятия. Установлено, что окончательный выбор маркетинговых каналов распределения инновационной продукции целесообразно осуществлять среди альтернатив существующих каналов на основе их проверки по ряду критериев. Обосновано, что за результатами проверки предприятие для распределения инновационной продукции может выбрать существующий маркетинговый канал без изменений, существующий маркетинговый канал после проведения его модификации или новый специально разработанный канал. Определено, что выбор маркетингового канала инновационной продукции среди совокупности альтернатив, которые нуждаются в модификации или замены на новые осуществляется на основе определения оптимального соотношения результатов от использования таких каналов и затрат на приведение их в соответствие к специфике инновационной продукции. The procedure for checking the marketing channels’ conformity to specifics of innovative products is defined in the article. It is established that the final choice of marketing channels for innovative products distribution is advisable to make among the alternatives of enterprise’s available channels. This final choice should be based on channels check on a number of criteria. It is proved that for innovative products distribution enterprise can choose can choose existing marketing channel, without modifications, an existing marketing channel after modifications or a new specially designed channel. Determined that the choice of marketing channel for innovative products distribution should be done among the set of alternatives that need modification or replacement with new ones. It is based on determining the optimal ratio of results from the use of such channels and the cost of bringing them into conformity to innovative products specifics. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Canada
1
Czechia
1
France
42
Germany
33855615
Greece
1
Ireland
71188
Israel
1
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Russia
2
Seychelles
1
Slovenia
1
Ukraine
3071510
United Kingdom
1537356
United States
33855613
Unknown Country
3071509
Downloads
Azerbaijan
1
China
999840
France
8
Germany
33855618
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
4
Ukraine
9213821
United Kingdom
1
United States
75462845
Unknown Country
12
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_marketing_channel.pdf | 229.33 kB | Adobe PDF | 119532153 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.