Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43412
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оціннювання маркетингових каналів промислового підприємства: методичний аспект |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
Saher, Liudmyla Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
маркетинговий канал маркетинговый канал marketing channel оціннювання оценивание evaluation підприємство предприятие enterprise |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43412 |
Publisher | ТОВ «Діса плюс» |
License | |
Citation | Сигида, Л.О. Оцінювання маркетингових каналів промислового підприємства: методичний аспект [Текст] / Л.О. Сигида, Л.Ю. Сагер // Ринково-орієнтоване управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Х.: Діса плюс. - 2015. – С.405-419. |
Abstract |
Динамічний розвиток сучасних промислових підприємств вимагає від них своєчасного реагування та здійснення ефективної політики розподілу, що, у свою чергу, забезпечує підвищення ефективності роботи всього підприємства, зокрема за рахунок правильного вибору маркетингових каналів, особливо для розподілу інноваційної продукції. Сьогодні проблема формування маркетингових каналів для розподілу інноваційної продукції підприємствами ще далека від свого повного вирішення і викликає значний інтерес науковців. Вирішення цієї проблеми автор пов’язує з розроблення теоретичних та науково-методичних засад щодо обґрунтування вибору маркетингових каналів для розподілу інноваційної продукції промислових підприємств. Динамичное развитие современных промышленных предприятий требует от них своевременного реагирования и осуществления эффективной политики распределения, что, в свою очередь, обеспечивает повышение эффективности работы всего предприятия, в частности за счет правильного выбора маркетинговых каналов, особенно для распределения инновационной продукции. Сегодня проблема формирования маркетинговых каналов распределения инновационной продукции предприятиями еще далека от своего полного решения и вызывает значительный интерес ученых. Решение этой проблемы автор связывает с разработки теоретических и научно-методических основ обоснования выбора маркетинговых каналов распределения инновационной продукции промышленных предприятий. The dynamic development of modern industry requires timely response and the implementation of effective policy of distribution, which, in turn, enhances the efficiency of the whole enterprise, in particular through the correct choice of marketing channels, especially for the distribution of innovative products. Today the problem of formation of marketing channels for innovative products distribution enterprises is still far from its full solution and causes considerable interest of scientists. The solution to this problem the author relates to the development of theoretical and methodical bases of a choice of marketing channels for innovative products distribution at industrial enterprises. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Canada
4211
Czechia
1
Egypt
1
France
561555207
Germany
2902704
Greece
40705
Ireland
443547
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
2106
Russia
2
Singapore
1
Slovenia
1
Ukraine
26232131
United Kingdom
13122380
United States
1192090345
Unknown Country
26232129
Downloads
Austria
141763
China
6309270
EU
1
France
216655592
Georgia
1
Germany
561555206
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
2902698
Russia
15
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
1192090337
United Kingdom
2902695
United States
561555201
Unknown Country
153
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_mono_2015.pdf | 228.59 kB | Adobe PDF | -1750854359 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.