Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43412
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оціннювання маркетингових каналів промислового підприємства: методичний аспект
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Saher, Liudmyla Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords маркетинговий канал
маркетинговый канал
marketing channel
оціннювання
оценивание
evaluation
підприємство
предприятие
enterprise
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43412
Publisher ТОВ «Діса плюс»
License
Citation Сигида, Л.О. Оцінювання маркетингових каналів промислового підприємства: методичний аспект [Текст] / Л.О. Сигида, Л.Ю. Сагер // Ринково-орієнтоване управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Х.: Діса плюс. - 2015. – С.405-419.
Abstract Динамічний розвиток сучасних промислових підприємств вимагає від них своєчасного реагування та здійснення ефективної політики розподілу, що, у свою чергу, забезпечує підвищення ефективності роботи всього підприємства, зокрема за рахунок правильного вибору маркетингових каналів, особливо для розподілу інноваційної продукції. Сьогодні проблема формування маркетингових каналів для розподілу інноваційної продукції підприємствами ще далека від свого повного вирішення і викликає значний інтерес науковців. Вирішення цієї проблеми автор пов’язує з розроблення теоретичних та науково-методичних засад щодо обґрунтування вибору маркетингових каналів для розподілу інноваційної продукції промислових підприємств.
Динамичное развитие современных промышленных предприятий требует от них своевременного реагирования и осуществления эффективной политики распределения, что, в свою очередь, обеспечивает повышение эффективности работы всего предприятия, в частности за счет правильного выбора маркетинговых каналов, особенно для распределения инновационной продукции. Сегодня проблема формирования маркетинговых каналов распределения инновационной продукции предприятиями еще далека от своего полного решения и вызывает значительный интерес ученых. Решение этой проблемы автор связывает с разработки теоретических и научно-методических основ обоснования выбора маркетинговых каналов распределения инновационной продукции промышленных предприятий.
The dynamic development of modern industry requires timely response and the implementation of effective policy of distribution, which, in turn, enhances the efficiency of the whole enterprise, in particular through the correct choice of marketing channels, especially for the distribution of innovative products. Today the problem of formation of marketing channels for innovative products distribution enterprises is still far from its full solution and causes considerable interest of scientists. The solution to this problem the author relates to the development of theoretical and methodical bases of a choice of marketing channels for innovative products distribution at industrial enterprises.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
4211
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1
France France
561555207
Germany Germany
2902704
Greece Greece
40705
Ireland Ireland
443547
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2106
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
26232131
United Kingdom United Kingdom
13122380
United States United States
1192090345
Unknown Country Unknown Country
26232129

Downloads

Austria Austria
141763
China China
6309270
EU EU
1
France France
216655592
Georgia Georgia
1
Germany Germany
561555206
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
2902698
Russia Russia
15
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
1192090337
United Kingdom United Kingdom
2902695
United States United States
561555201
Unknown Country Unknown Country
153

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_mono_2015.pdf 228.59 kB Adobe PDF -1750854359

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.