Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43422
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Роль посередницьких підприємств у реалізації принципів сталого розвитку |
Other Titles |
Role of the intermediary in implementation of the principles of sustainable development Роль посреднического предприятия в реализации принципов устойчивого развития |
Authors |
Дима, О.О.
|
ORCID | |
Keywords |
посередник посередницьке підприємство сталий розвиток мережа створення цінності методи впровадження принципів сталого розвитку intermediary intermediary company sustainable development value creation chain sustainable development implementation methods посредник посредническое предприятие устойчивое развитие сеть создания ценности методы внедрения принципов устойчивого развития |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43422 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Дима, О.О. Роль посередницьких підприємств у реалізації принципів сталого розвитку [Текст] / О.О. Дима // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 4. - С. 260-275. |
Abstract |
У статті розглядаються особливості реалізації принципів сталого розвитку
посередницькими підприємствами. Вивчена роль посередницького підприємства у реалізації
принципів сталого розвитку на рівні мережі створення цінності. Визначені переваги
впровадження принципів сталого розвитку посередницьким підприємством. Запропонований
комплекс заходів із реалізації принципів сталого розвитку. В статье рассматриваются особенности реализации принципов устойчивого развития посредническими предприятиями. Изучена роль посреднического предприятия в реализации принципов устойчивого развития на уровне сети создания ценности. Определены преимущества внедрения принципов устойчивого развития посредническим предприятием. Предложен комплекс мероприятий по реализации принципов устойчивого развития. Worsening of environmental, social and economic problems require active role of business in solving them. One of the solutions of these problems is the implementation of principles of sustainable development in the practice of the state, business and consumers. Intermediaries should play a key role in this process, as they are an integral part of value creation network. Working in close relationship with producers and customers intermediary organizations can initiate the implementation of sustainable development not only at the macro but also at the micro level. The transition to the practice of sustainable development has a beneficial impact on the society and environment. Moreover, it can also have a positive effect on the intermediaries' financial performance. Adherence to the principles of sustainable development can help companies to achieve competitive advantages. The article is devoted to the peculiarities of sustainable development principles’ implementation by intermediary companies. A set of measures was developed to implement the principles of sustainable development. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Brazil
1
Canada
1
Czechia
2
Germany
5
Greece
3311
Ireland
25546
Italy
1
Lithuania
1
Norway
1
Ukraine
880987
United Kingdom
385370
United States
19971302
Unknown Country
880986
Downloads
China
273943
Czechia
2
EU
2
Germany
1892
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Norway
2
Poland
1
Russia
5
Ukraine
2561586
United Kingdom
1
United States
19971301
Unknown Country
30
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dyma_poserednyk.pdf | 480.72 kB | Adobe PDF | 22808768 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.