Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43436
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування професійної компетентності майбутніх лікарів |
Other Titles |
Formation of professional competence of future
physicians Формирование профессиональной компетентности будущих врачей |
Authors |
Khomenko, Kateryna Pavlivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5999-460X |
Keywords |
вища медична освіта высшее медицинское образование higher medical education компетентнісний підхід компетентностный подход competent approach професійна компетентність профессиональная компетентность professional competence майбутні лікарі будущие врачи future physician |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43436 |
Publisher | Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Хоменко, К.П. Формування професійної компетентності майбутніх лікарів [Текст] / К.П. Хоменко // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького держ. пед. ун-ту ім. Григорія Сковороди. – Дод.1 до Вип.36, Том IІ(62). - 2015. – С.321–330. |
Abstract |
Аналізується формування професійної компетентності майбутніх лікарів під час навчання у вищих навчальних закладах медичного спрямування за умови запровадження компетентнісного підходу до освіти. Анализируется формирование профессиональной компетентности будущих врачей во время обучения в высших учебных заведениях медицинского направления при условии внедрения компетентностного подхода к образованию. Higher professional education changes in accordance with the requirements of modern society and labor market which need in the maximally adapted, effective, competitive specialists. Formation problem of professional competence of specialist in each direction is in field of view of many disciplines. In the modern world exactly the professional competence of future specialist is examined as an index of education quality. Therefore study and analysis of features of its formation process in all directions, in particular medical one, is foreground problem of pedagogical science. Higher medical education at all signs belongs to higher professional one which is completed by the obtaining of certain professional qualification in accordance with direction of preparation and educational qualification level. However examination of medical education functioning and its progress trend can not be dissociated from the world context of development of the system of health protection that or other country, system of general education, and specificity of medical education also. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views

1

5

598507325

1

1

20983323

1

1

299253658

1

1

1

-913117248

1048218734

365858423

1549557220

1759389596
Downloads

1

6

2

7

1549557310

1549557231

2

1

1

1064065395

3

1

2

1

299253659

1

1

2

89

1

1064066170

4

-913117239

984
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko_Formirovanie_profesiinoi_kompetentnosti.pdf | 213.97 kB | Adobe PDF | 318416339 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.