Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43436
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування професійної компетентності майбутніх лікарів
Other Titles Formation of professional competence of future physicians
Формирование профессиональной компетентности будущих врачей
Authors Khomenko, Kateryna Pavlivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5999-460X
Keywords вища медична освіта
высшее медицинское образование
higher medical education
компетентнісний підхід
компетентностный подход
competent approach
професійна компетентність
профессиональная компетентность
professional competence
майбутні лікарі
будущие врачи
future physician
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43436
Publisher Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди
License
Citation Хоменко, К.П. Формування професійної компетентності майбутніх лікарів [Текст] / К.П. Хоменко // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького держ. пед. ун-ту ім. Григорія Сковороди. – Дод.1 до Вип.36, Том IІ(62). - 2015. – С.321–330.
Abstract Аналізується формування професійної компетентності майбутніх лікарів під час навчання у вищих навчальних закладах медичного спрямування за умови запровадження компетентнісного підходу до освіти.
Анализируется формирование профессиональной компетентности будущих врачей во время обучения в высших учебных заведениях медицинского направления при условии внедрения компетентностного подхода к образованию.
Higher professional education changes in accordance with the requirements of modern society and labor market which need in the maximally adapted, effective, competitive specialists. Formation problem of professional competence of specialist in each direction is in field of view of many disciplines. In the modern world exactly the professional competence of future specialist is examined as an index of education quality. Therefore study and analysis of features of its formation process in all directions, in particular medical one, is foreground problem of pedagogical science. Higher medical education at all signs belongs to higher professional one which is completed by the obtaining of certain professional qualification in accordance with direction of preparation and educational qualification level. However examination of medical education functioning and its progress trend can not be dissociated from the world context of development of the system of health protection that or other country, system of general education, and specificity of medical education also.
Appears in Collections: Наукові видання (НН МІ)

Views

Canada Canada
1
France France
5
Germany Germany
598507325
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
20983323
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
299253658
Peru Peru
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-913117248
Ukraine Ukraine
1048218734
United Kingdom United Kingdom
365858423
United States United States
1549557220
Unknown Country Unknown Country
1759389596

Downloads

Australia Australia
1
China China
6
Czechia Czechia
2
EU EU
7
France France
1549557310
Germany Germany
1549557231
Hungary Hungary
2
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1064065395
Italy Italy
3
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
2
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
299253659
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Romania Romania
2
Russia Russia
89
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1064066170
United Kingdom United Kingdom
4
United States United States
-913117239
Unknown Country Unknown Country
984

Files

File Size Format Downloads
Khomenko_Formirovanie_profesiinoi_kompetentnosti.pdf 213.97 kB Adobe PDF 318416339

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.