Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44421
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The internet as an element of marketing strategies of polish universities during recent years |
Other Titles |
Интернет как элемент маркетинговых стратегий польских вузов в течение последних лет Інтернет як елемент маркетингової стратегії польських ВНЗ протягом останніх років |
Authors |
Kisiołek, A.
|
ORCID | |
Keywords |
marketing of higher education institutions strategy higher education school management marketing strategy e-marketing higher education маркетинг ВНЗ стратегія управління ВНЗ маркетингова стратегія інтернет-маркетинг вища освіта маркетинг ВУЗов стратегия управление ВУЗом маркетинговая стратегия интернет-маркетинг высшее образование |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44421 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kisiołek A. The internet as an element of marketing strategies of polish universities during recent years // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2015. № 4. |
Abstract |
У статті представлений фон системних змін, яким було піддано вищу освіту в Польщі після 1990 року. Особливий акцент зроблено на створення абсолютно нового, заснованого на відміну від колишніх парадигм, ринку освітніх послуг. Охарактеризовано інтернет, як елемент маркетингових дій польських ВНЗ, з поданням результатів проведених досліджень, а також представлені результати досліджень, що стосуються ролі інтернету в маркетингових стратегіях ВНЗ в Польщі. В статье представлен фон системных изменений, которым было подвергнуто высшее образование в Польше после 1990 года. Особый упор сделан на создание абсолютно нового, основанного на отличых от прежних парадигм, рынка образовательных услуг. Охарактеризован интернет, как элемент маркетинговых действий польских ВУЗов, с представлением результатов проводимых исследований, а также представлены результаты исследований, касающихся роли интернета в маркетинговых стратегиях ВУЗов в Польше. The article presents the background of the systemic changes that the higher education in Poland has been subjected to since 1990. Special emphasis is placed on the fact of creation of an entirely new market of educational services, different from the previously known paradigms. The Internet is considered an element of marketing activities undertaken by the Polish higher education institutions. Additionally, the research results including the results regarding the role of the Internet in the marketing strategies of these institutions are presented. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views
Canada
1
China
31589952
Finland
1
France
2
Germany
38
Ireland
73292
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1371
Poland
1
Russia
2
Singapore
1
Thailand
812383
Ukraine
2401528
United Kingdom
8904060
United States
170142447
Unknown Country
2401527
Zimbabwe
2
Downloads
Armenia
1
China
8
Ethiopia
1
France
1
Germany
590448
Hong Kong SAR China
1
India
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Philippines
1
Poland
1
Russia
1
Sweden
2
Ukraine
8904059
United Kingdom
5480
United States
170142445
Unknown Country
8
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kisolek_stratehiia.pdf | 448.46 kB | Adobe PDF | 179642461 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.