Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44435
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Удосконалення науково-дослідницької стратегії університету на основі трансферу технологій |
Other Titles |
Improvement of scientific and research strategy of university
based on technology transfer |
Authors |
Omelianenko, Vitalii Anatoliiovych
|
ORCID | |
Keywords |
трансфер технологій трансфер технологий technology transfer науково-дослідна стратегія научно-исследовательская стратегия research strategy інновації инновации innovations стартап startup університет университет university |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44435 |
Publisher | ЗНУ |
License | |
Citation | Омельяненко, В.А. Удосконалення науково-дослідницької стратегії університету на основі трансферу технологій / В.А. Омельяненко // Освіта, наука та виробництво: розвиток та перспективи співпраці в рамках регіональних технологічних платформ: збірник праць Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (1–20 грудня 2015 року, Запоріжжя). – Запоріжжя: ЗНУ, 2015. – Том 2. – C. 469–474. |
Abstract |
В статті розглянуті питання розробки науково-дослідницької стратегії університету з урахуванням питань трансферу технологій. Запропоновано розглядати методологічні підходи до науково-дослідницької стратегії університетів: впровадження пакетного підходу до трансферу технологій; впровадження проектного підходу (маркетинг потенціалу) – комплексні проекти трансферу технологій; впровадження стартап-методології, що передбачає тісний контакт зі споживачем (маркетинг ідей). The article deals with the issue of developing of research strategy of university based on technology transfer. A methodological approaches to examine the research strategy of universities are proposed: introduction of a batch approach to technology transfer; project implementation approach (marketing potential) - complex projects of technology transfer; startup methodology introduction, which involves close contact with customers (marketing ideas). |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Canada
1
Finland
1
France
4
Germany
18756733
Ireland
20185
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Poland
2
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
2287879
United Kingdom
1145703
United States
43255123
Unknown Country
2287878
Downloads
China
475485
France
10532
Germany
18756730
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
2287880
United Kingdom
1
United States
18756731
Unknown Country
11
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Omelyanenko_University_Strategy.pdf | 1.92 MB | Adobe PDF | 40287374 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.