Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44435
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення науково-дослідницької стратегії університету на основі трансферу технологій
Other Titles Improvement of scientific and research strategy of university based on technology transfer
Authors Omelianenko, Vitalii Anatoliiovych
ORCID
Keywords трансфер технологій
трансфер технологий
technology transfer
науково-дослідна стратегія
научно-исследовательская стратегия
research strategy
інновації
инновации
innovations
стартап
startup
університет
университет
university
Type Conference Papers
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44435
Publisher ЗНУ
License
Citation Омельяненко, В.А. Удосконалення науково-дослідницької стратегії університету на основі трансферу технологій / В.А. Омельяненко // Освіта, наука та виробництво: розвиток та перспективи співпраці в рамках регіональних технологічних платформ: збірник праць Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції (1–20 грудня 2015 року, Запоріжжя). – Запоріжжя: ЗНУ, 2015. – Том 2. – C. 469–474.
Abstract В статті розглянуті питання розробки науково-дослідницької стратегії університету з урахуванням питань трансферу технологій. Запропоновано розглядати методологічні підходи до науково-дослідницької стратегії університетів: впровадження пакетного підходу до трансферу технологій; впровадження проектного підходу (маркетинг потенціалу) – комплексні проекти трансферу технологій; впровадження стартап-методології, що передбачає тісний контакт зі споживачем (маркетинг ідей).
The article deals with the issue of developing of research strategy of university based on technology transfer. A methodological approaches to examine the research strategy of universities are proposed: introduction of a batch approach to technology transfer; project implementation approach (marketing potential) - complex projects of technology transfer; startup methodology introduction, which involves close contact with customers (marketing ideas).
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
4
Germany Germany
18756733
Ireland Ireland
20185
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
2
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2287879
United Kingdom United Kingdom
1145703
United States United States
43255123
Unknown Country Unknown Country
2287878

Downloads

China China
475485
France France
10532
Germany Germany
18756730
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2287880
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
18756731
Unknown Country Unknown Country
11

Files

File Size Format Downloads
Omelyanenko_University_Strategy.pdf 1.92 MB Adobe PDF 40287374

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.