Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44589
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз факторів, що впливають на споживчий вибір абітурієнтів на ринку освітніх послуг |
Other Titles |
Analysis of the factors affecting consumer choice of university entrants in the market of educational services Анализ факторов, котрые влияют на потребительский выбор абитуриентов на рынке образовательных услуг |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Конопелько, Г.М. Неділько, М.О. Старків, І.Л. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
ринок освітніх послуг рынок образовательных услуг market of educational services вища освіта высшее образование higher education аналіз факторів впливу анализ факторов влияния analysis that make influence on споживчі переваги потребительские преимущества customer benefits маркетинг освітніх послуг маркетинг образовательных услуг marketing of educational services |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44589 |
Publisher | ДВНЗ КНЕУ ім. Вадима Гетьмана |
License | |
Citation | Аналіз факторів, що впливають на споживчий вибір абітурієнтів на ринку освітніх послуг / С.М. Ілляшенко, Г.М. Конопелько, М.О. Неділько, І.Л. Старків // Економіка та підприємництво. – 2015. – Вип. 34-35. В 2-х т. Т. 2. – С. 32-39. |
Abstract |
Викладено основні положення і результати практичної апробації методичного підходу до аналізу факторів, що впливають на вибір абітурієнтами ВНЗ і спеціальностей підготовки. Запропонований підхід дозволяє точно оцінити споживацькі запити на ринку освітніх послуг конкретного регіону як узагальнено, так і в розрізі випускників окремих закладів середньої освіти, що надає можливість обґрунтовано вести профорієнтаційну компанію, диференціювати заходи комплексу маркетингу освітніх послуг конкретних ВНЗ і підвищити тим самим їх дієвість. Изложены основные положения и результаты практической апробации методического подхода к анализу факторов, которые влияют на выбор абитуриентами ВУЗ и специальностей подготовки. Предложенный подход позволяет точно оценить потребительские запросы на рынке образовательных услуг конкретного региона как обобщенно, так и в разрезе выпускников отдельных средних образовательных учреждений, что дает возможность обосновано вести профориентационную компанию, дифференцировать мероприятия комплекса маркетинга образовательных услуг конкретных ВУЗ и повысить тем самым их действенность. There are stated the fundamental principles and results of a practical testing of the methodological approach to the analysis that make influence on the entrants' choice of the university and a future profession. The proposed approach makes it possible to accurately assess consumer needs in the education market of a particular region, both generally and in the context of individual graduates of secondary educational institutions, that makes it possible to conduct a career-orientated campaign, differentiate the events of complex marketing of educational services of specific university and thereby increase their effectiveness. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belgium
1
Canada
1
France
1
Germany
138143999
Ireland
33739
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1501
Poland
10
Singapore
1
Ukraine
28540209
United Kingdom
2655041
United States
101609401
Unknown Country
5304083
Downloads
China
28540211
France
9
Germany
138143999
Greece
1
India
2
Ireland
15241739
Italy
1
Lithuania
1
Poland
7
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
15241791
United Kingdom
1
United States
138144020
Unknown Country
50
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_kneu_2016.pdf | 368.48 kB | Adobe PDF | 335311834 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.