Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44592
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингове забезпечення споживацької привабливості товару промислового призначення |
Other Titles |
Маркетинговое обеспечение потребительской привлекательности товара промышленного назначения Marketing support for customer appeal of industrial goods |
Authors |
Райко, Д.В.
Цейтлін, Л.М. |
ORCID | |
Keywords |
маркетингове забезпечення товар промислового призначення споживча привабливість фактори маркетинговое обеспечение товар промышленного назначения потребительская привлекательность факторы marketing support industrial goods customer appeal factors |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44592 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Райко, Д.В. Маркетингове забезпечення споживацької привабливості товару промислового призначення [Текст] / Д.В. Райко, Л.М. Цейтлін // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 22-31. |
Abstract |
Обґрунтовано маркетингове забезпечення оцінювання споживацької привабливості товару
промислового призначення, що базується на визначені поняття споживацької привабливості з
урахуванням активних потреб та очікувань споживачів, втілених в основні конструктивні,
технологічні, економічні, екологічні, ергономічні ознаки його якості, що задовольняють
найважливіші потреби споживачів. Систематизовано суттєві фактори впливу на прийняття
рішення споживачами щодо придбання товарів, що складають його споживацьку привабливість
на основі комплексного дослідження різнохарактерних факторів та їх об'єднанні з урахуванням
потенційних інтересів споживачів. Целью данной статьи – обоснование маркетингового обеспечения потребительской привлекательности товара промышленного назначения, основанное на определении потребительской привлекательности с учетом активных потребностей и ожиданий потребителя, воплощенных в основные конструктивные, технологические, экономические, экологические, эргономические признаки его качества, которые удовлетворяют потребностям потребителя. Систематизированы существенные факторы, влияющие на принятие решения потребителями о покупке товаров, которые составляют его потребительскую привлекательность на основе комплексного исследования разнохарактерных факторов и их объединения с учетом потенциальных интересов потребителей. The aim of the article is to establish marketing support for ensuring customer appeal of industrial goods. We consider the essence and improve the notion of customer appeal of goods. Customer appeal is understood as the perception by the potential customer of the totality of parameters that satisfy his or her most important needs and marketing factors. The parameters of goods are implemented as basic constructive, technological, environmental, ergonomic characteristics of goods that contribute to comprehensive quality assessment and marketing factors manifest as price, methods of distribution and stimulation. In the proposed definition, in contrast to previous ones, more comprehensive treatment is given to the totality of all possible parameters of goods that satisfy customers’ needs, which must be used in the production and promotion in accordance with the general economic tendency for consumerization. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
1550482
Finland
1
France
2
Germany
382
Ireland
13279
Lithuania
1
Netherlands
1139
Russia
1
Turkey
1
Ukraine
192860
United Kingdom
98707
United States
1051244
Unknown Country
192859
Downloads
China
6
Germany
6830
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Peru
1
Russia
2
Ukraine
552006
United Kingdom
1
United States
3100962
Unknown Country
21
Venezuela
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Raiko_ marketynhove_zabezpechennia.pdf | 345.23 kB | Adobe PDF | 3659833 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.