Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44594
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The impacts of situational factors on consumer misbehaviour in service outlets (on the example of Iranian chain stores) |
Other Titles |
Влияние ситуационных факторов на поведение потребителей торгово-сервисных точек (на примере сетей розничной торговли в Иране) Вплив ситуаційних факторів на поведінку споживачів торгово-сервісних точок (на прикладі мереж роздрібної торгівлі в Ірані) |
Authors |
Akbari, M.
Abdolvand, M.A. Ghaffari, F. |
ORCID | |
Keywords |
consumer misbehaviour situational factor service settings perceived risk споживач неадекватна поведінка ситуаційний фактор характеристики послуг сприйманий ризик потребитель неадекватное поведение ситуационный фактор характеристики услуг воспринимаемый риск |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44594 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Akbari, M. The impacts of situational factors on consumer misbehaviour in service outlets (on the example of Iranian chain stores) [Текст] / M. Akbari, M.A. Abdolvand, F. Ghaffari // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 48-56. |
Abstract |
Метою дослідження є виявлення і аналіз ситуаційних факторів, що призводять до
непорозумінь із клієнтами при наданні різних видів сервісу. Виокремлено фактори, що можуть
зумовити такі непорозуміння з урахуванням минулого досвіду відносин між надавачами послуг
та споживачами. Дослідження авторів здійснено на прикладі мереж роздрібної торгівлі в Ірані. Целью исследования является выявление и анализ ситуационных факторов, которые приводят к недоразумениям с клиентами при предоставлении различных видов сервиса. Выделены факторы, которые могут обусловить такие недоразумения с учетом прошлого опыта отношений между поставщиками услуг и потребителями. Исследования авторов осуществлено на примере сетей розничной торговли в Иране. The aim of this study is to identify and explore the situational factors, which lead customers to misbehave in service settings. This study is designed to develop a better understanding of different drivers of misbehaviours from situational factors’ perspective and examines the relationship of past misbehaviour and future misbehaviour intentions. The novelty point of this study is to illuminate the impact of situational factors on misbehaviour for the first time based on the background of Iranian culture. As the matter of fact that customer misbehaviour is prevalent in the Iranian chain stores, identifying the related antecedents especially from situation side is on the great center of attention. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

4

1

-1946579188

2

4

-1085806299

1

1

1

3243847

1621925

2

1

1

1

1

1966

1

1

1

1

2

26784116

1

1

170844733

85434628

635551489

170844732

2
Downloads

1

6

21701836

-1085806303

1

-1085806298

1

1

26784117

21701837

1

6454995

1

1

1

1

1

1

8

1

1

1

2

512532206

85434629

24524

635551490

-1938058020

2
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Akbari_spozhyvach.pdf | 409.47 kB | Adobe PDF | 1495482341 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.