Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44594
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The impacts of situational factors on consumer misbehaviour in service outlets (on the example of Iranian chain stores)
Other Titles Влияние ситуационных факторов на поведение потребителей торгово-сервисных точек (на примере сетей розничной торговли в Иране)
Вплив ситуаційних факторів на поведінку споживачів торгово-сервісних точок (на прикладі мереж роздрібної торгівлі в Ірані)
Authors Akbari, M.
Abdolvand, M.A.
Ghaffari, F.
ORCID
Keywords consumer
misbehaviour
situational factor
service settings
perceived risk
споживач
неадекватна поведінка
ситуаційний фактор
характеристики послуг
сприйманий ризик
потребитель
неадекватное поведение
ситуационный фактор
характеристики услуг
воспринимаемый риск
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44594
Publisher Sumy State University
License
Citation Akbari, M. The impacts of situational factors on consumer misbehaviour in service outlets (on the example of Iranian chain stores) [Текст] / M. Akbari, M.A. Abdolvand, F. Ghaffari // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 48-56.
Abstract Метою дослідження є виявлення і аналіз ситуаційних факторів, що призводять до непорозумінь із клієнтами при наданні різних видів сервісу. Виокремлено фактори, що можуть зумовити такі непорозуміння з урахуванням минулого досвіду відносин між надавачами послуг та споживачами. Дослідження авторів здійснено на прикладі мереж роздрібної торгівлі в Ірані.
Целью исследования является выявление и анализ ситуационных факторов, которые приводят к недоразумениям с клиентами при предоставлении различных видов сервиса. Выделены факторы, которые могут обусловить такие недоразумения с учетом прошлого опыта отношений между поставщиками услуг и потребителями. Исследования авторов осуществлено на примере сетей розничной торговли в Иране.
The aim of this study is to identify and explore the situational factors, which lead customers to misbehave in service settings. This study is designed to develop a better understanding of different drivers of misbehaviours from situational factors’ perspective and examines the relationship of past misbehaviour and future misbehaviour intentions. The novelty point of this study is to illuminate the impact of situational factors on misbehaviour for the first time based on the background of Iranian culture. As the matter of fact that customer misbehaviour is prevalent in the Iranian chain stores, identifying the related antecedents especially from situation side is on the great center of attention.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
4
Canada Canada
1
China China
-1946579188
Egypt Egypt
2
France France
4
Germany Germany
-1085806299
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
3243847
Ireland Ireland
1621925
Italy Italy
2
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
1966
Seychelles Seychelles
1
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
Sweden Sweden
1
Syria Syria
2
Taiwan Taiwan
26784116
Tanzania Tanzania
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
170844733
United Kingdom United Kingdom
85434628
United States United States
635551489
Unknown Country Unknown Country
170844732
Vietnam Vietnam
2

Downloads

Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
6
Canada Canada
21701836
China China
-1085806303
France France
1
Germany Germany
-1085806298
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
26784117
India India
21701837
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
6454995
Ireland Ireland
1
Jordan Jordan
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
8
Russia Russia
1
South Korea South Korea
1
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
2
Ukraine Ukraine
512532206
United Arab Emirates United Arab Emirates
85434629
United Kingdom United Kingdom
24524
United States United States
635551490
Unknown Country Unknown Country
-1938058020
Vietnam Vietnam
2

Files

File Size Format Downloads
Akbari_spozhyvach.pdf 409.47 kB Adobe PDF 1495482341

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.