Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44597
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання бенчмаркінгу в реалізації маркетингу освітніх послуг вищими навчальними закладами України |
Other Titles |
Использование бенчмаркинга в реализации маркетинга образовательных услуг высшими учебными заведениями Украины The implementation of benchmarking process in marketing education services by Ukrainian universities |
Authors |
Охріменко, Г.В.
|
ORCID | |
Keywords |
бенчмаркінг в освіті маркетинг освітніх послуг конкуренція закладів освіти маркетингові комунікації менеджмент ВНЗ бенчмаркинг в образовании маркетинг образовательных услуг конкуренция учебных заведений маркетинговые коммуникации менеджмент вуза benchmarking in education marketing of educational services competition of educational institutions marketing communications university management |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44597 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Охріменко, Г.В. Використання бенчмаркінгу в реалізації маркетингу освітніх послуг вищими навчальними закладами України [Текст] / Г.В. Охріменко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 84-93. |
Abstract |
Розгляд теоретичних і практичних аспектів бенчмаркінгу вищих навчальних закладів (ВНЗ) є
основним завданням цього дослідження. Розкрито суть поняття бенчмаркінгу як методу
підвищення конкурентоспроможності закладів освіти, охарактеризовано видову специфіку
бенчмаркінгу та основні етапи його реалізації. На основі результатів емпіричного дослідження
визначено стан та перспективи використання бенчмаркінгу в реалізації освітніх послуг
провідними класичними університетами України. Рассмотрение теоретических и практических аспектов бенчмаркинга высших учебных заведений является главной задачей данного исследования. Раскрыта суть понятия бенчмаркинга как метода повышения конкурентоспособности учебных заведений, охарактеризованы видовая специфика бенчмаркинга и основные этапы его реализации. На основе результатов эмпирического исследования определены состояние и перспективы использования бенчмаркинга в реализации образовательных услуг ведущими классическими университетами Украины. The consideration of theoretical and practical aspects of benchmarking at universities is the main task of this research. At first, the researcher identified the essence of benchmarking. It involves comparing the characteristics of college or university leading competitors in the industry and copying of proven designs. Benchmarking tries to eliminate the fundamental problem of comparison – the impossibility of being better than the one from whom they borrow solution. Benchmarking involves, therefore, self-evaluation including systematic collection of data and information with the view to making relevant comparisons of strengths and weaknesses of performance aspects. Benchmarking identifies gaps in performance, seeks new approaches for improvements, monitors progress, reviews benefits and assures adoption of good practices. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
3
Egypt
1
France
2
Germany
-318758040
Ireland
1080087
Japan
1
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
1554447425
United Kingdom
90593878
United States
-318758036
Unknown Country
291358544
Downloads
A1
2
China
5
France
538
Germany
-318758039
India
1
Indonesia
1
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
3
Russia
1
Ukraine
-1872955271
United Kingdom
5584
United States
-318758035
Unknown Country
1299963870
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Okhrimenko_benchmarkinh_v_osviti.pdf | 372.09 kB | Adobe PDF | -1210501338 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.