Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44598
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Цінове стимулювання продажів непродовольчих товарів торговельними мережами України |
Other Titles |
Monetary sales promotion of non-food products by retail chains in Ukraine Ценовое стимулирование продаж непродовольственных товаров торговыми сетями Украины |
Authors |
Юсупова, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
стимулювання продажів стимулювання збуту стимулювання покупців знижки промоакції роздрібна торгівля стимулирование продаж стимулирования сбыта стимулирование покупателей скидки промоакции розничная торговля sales promotion market promotion consumer promotion discounts promo events retail |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44598 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Юсупова, О.В. Цінове стимулювання продажів непродовольчих товарів торговельними мережами України [Текст] / О.В. Юсупова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 94-105. |
Abstract |
У статті проаналізовано політику торговельних підприємств України щодо застосування
цінового стимулювання продажів на прикладі мереж магазинів непродовольчих товарів
повсякденного попиту. Вивчено залежність характеристик акцій стимулювання продажів
від виду торгових марок. Доведено обмеженість впливу виробників на стимулювання продажів
товарів у торговельних мережах. В статье проанализирована политика торговых предприятий Украины касательно использования ценового стимулирования продаж на примере сетей магазинов непродовольственных товаров ежедневного спроса. Исследована зависимость акций стимулирования продаж от вида торговых марок. Доказано ограниченность влияния производителей на стимулирование продаж товаров в торговых сетях. Sales promotion is a broadly used instrument of marketing communications. Although manufacturers are obviously more interested in promoting their products, significant part of promotions seems to originate at the sales point. The aim of the paper is to study the features of sales promotion application in Ukrainian nonfood chain stores. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
2
Finland
2
France
1
Germany
1494137110
Ireland
236243
Italy
3
Lithuania
1
Malaysia
1
Poland
1
Russia
1
Ukraine
-1098625164
United Kingdom
31607509
United States
-1098625162
Unknown Country
88112071
Downloads
Cambodia
1
China
13380384
EU
1
Finland
1
Germany
1494137109
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
2385
Ukraine
-1098625163
United Kingdom
1
United States
-1098625161
Unknown Country
29
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yusupova_stymuliuvannia_prodazhiv.pdf | 403.25 kB | Adobe PDF | -689730408 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.