Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44598
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Цінове стимулювання продажів непродовольчих товарів торговельними мережами України
Other Titles Monetary sales promotion of non-food products by retail chains in Ukraine
Ценовое стимулирование продаж непродовольственных товаров торговыми сетями Украины
Authors Юсупова, О.В.
ORCID
Keywords стимулювання продажів
стимулювання збуту
стимулювання покупців
знижки
промоакції
роздрібна торгівля
стимулирование продаж
стимулирования сбыта
стимулирование покупателей
скидки
промоакции
розничная торговля
sales promotion
market promotion
consumer promotion
discounts
promo events
retail
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44598
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Юсупова, О.В. Цінове стимулювання продажів непродовольчих товарів торговельними мережами України [Текст] / О.В. Юсупова // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 94-105.
Abstract У статті проаналізовано політику торговельних підприємств України щодо застосування цінового стимулювання продажів на прикладі мереж магазинів непродовольчих товарів повсякденного попиту. Вивчено залежність характеристик акцій стимулювання продажів від виду торгових марок. Доведено обмеженість впливу виробників на стимулювання продажів товарів у торговельних мережах.
В статье проанализирована политика торговых предприятий Украины касательно использования ценового стимулирования продаж на примере сетей магазинов непродовольственных товаров ежедневного спроса. Исследована зависимость акций стимулирования продаж от вида торговых марок. Доказано ограниченность влияния производителей на стимулирование продаж товаров в торговых сетях.
Sales promotion is a broadly used instrument of marketing communications. Although manufacturers are obviously more interested in promoting their products, significant part of promotions seems to originate at the sales point. The aim of the paper is to study the features of sales promotion application in Ukrainian nonfood chain stores.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
2
Finland Finland
2
France France
1
Germany Germany
1494137110
Ireland Ireland
236243
Italy Italy
3
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
-1098625164
United Kingdom United Kingdom
31607509
United States United States
-1098625162
Unknown Country Unknown Country
88112071

Downloads

Cambodia Cambodia
1
China China
13380384
EU EU
1
Finland Finland
1
Germany Germany
1494137109
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
2385
Ukraine Ukraine
-1098625163
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1098625161
Unknown Country Unknown Country
29

Files

File Size Format Downloads
Yusupova_stymuliuvannia_prodazhiv.pdf 403.25 kB Adobe PDF -689730408

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.