Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44602
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Effect of total quality management and knowledge management on providing services at the manufacturing and service companies |
Other Titles |
Ефект загального управління якістю та управління знаннями при наданні послуг у виробничих і сервісних компаніях Эффект общего управления качеством и управления знаниями при предоставлении услуг в производственных и сервисных компаниях |
Authors |
Mohammadi, F.
Najafi, A. |
ORCID | |
Keywords |
total quality management knowledge management providing of services customer strategic planning загальне управління якістю (TQM) управління знаннями надання послуг клієнт стратегічне планування всеобщее управление качеством (TQM) управление знаниями предоставление услуг клиент стратегическое планирование |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44602 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Mohammadi, F. Effect of total quality management and knowledge management on providing services at the manufacturing and service companies [Текст] / F. Mohammadi, A. Najafi // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - С. 137-143. |
Abstract |
Метою цього дослідження є вивчення впливу загального управління якістю (TQM) і управління
знаннями на надання послуг у виробничих і сервісних компаніях. Відповідно до цього була
розроблена модель, що включає такі компоненти як TQM, управління знаннями та надання
послуг. Результати дослідження показали, що такі аспекти діяльності компанії як її
керівництво, стратегічне планування, управління процесами і управління людськими ресурсами
чинять прямий вплив на три основних напрямки управління знаннями, тобто придбання,
застосування і поширення знань. Крім того, результати показали, що загальне управління якістю
чинить істотний позитивний вплив на процес надання послуг. Проте, при дослідженні впливу
управління знаннями на процес надання послуг позитивних результатів отримано не було. Целью настоящего исследования является изучение влияния всеобщего управления качеством (TQM) и управление знаниями на предоставление услуг в производственных и сервисных компаниях. В соответствии с этим была разработана модель, включающая такие компоненты как TQM, управление знаниями и предоставление услуг. Результаты исследования показали, что такие аспекты деятельности компании как ее руководство, стратегическое планирование, управление процессами и управление человеческими ресурсами оказывают прямое влияние на три основных направления управления знаниями, то есть приобретение, применение и распространение знаний. Кроме того, результаты показали, что общее управление качеством оказывает существенное положительное влияние на процесс предоставления услуг. Однако, при исследовании влияния управления знаниями на процесс предоставления услуг положительных результатов получено не было. The aim of this study is to investigate the effect of total quality management (TQM) and knowledge management on providing services at manufacturing and service companies. In this regard, a model that includes the components of TQM, knowledge management, and performance of services was designed. The study results showed that the dimensions of organizational leadership, strategic planning, process management and human resource management have direct and positive impact on three pillars of knowledge management i. e. knowledge acquisition, applying knowledge and knowledge distribution. In addition, the results revealed that TQM has positive and significant impact on the performance of services. However no positive results were obtained on the impact of knowledge management on the performance of services. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
-1718991717
Botswana
1
Brazil
5
Canada
1
China
-1943518778
Egypt
1
France
7
Germany
274374
India
1
Indonesia
1
Iran
7647990
Ireland
1024594
Italy
1
Jordan
3
Lithuania
1
Malaysia
2
Mongolia
1
Netherlands
12096
Romania
2
Russia
1
Slovakia
1
South Africa
15295972
South Korea
1
Sudan
1
Turkey
2049185
Ukraine
61135508
United Kingdom
30591945
United States
-1718991716
Unknown Country
61135507
Vietnam
137186
Downloads
Brazil
2
China
-1718991719
Colombia
1
Egypt
-1718991718
Germany
72574
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
1
Indonesia
1267425600
Iran
274371
Israel
1
Italy
1
Kenya
1
Malaysia
6
Moldova
1
Netherlands
1
North Macedonia
1
Pakistan
362707073
Palestinian Territories
3
Peru
2
Philippines
72573
Romania
7
Russia
20
Singapore
1
Slovakia
1
Sudan
7
Syria
1
Taiwan
1
Turkey
82
Ukraine
183402678
United Kingdom
362707070
United States
-1718991718
Unknown Country
-907230526
Vietnam
30591946
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mohammadi_stratehichne_planuvannia.pdf | 293.97 kB | Adobe PDF | 438015643 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.