Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44615
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингова цінова політика |
Other Titles |
Marketing pricing |
Authors |
Melnyk, Leonid Hryhorovych
Karintseva, Oleksandra Ivanivna Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-7824-0678 http://orcid.org/0000-0001-9570-3646 http://orcid.org/0000-0001-8606-7246 |
Keywords |
маркетингове ціноутворення маркетинговое ценообразование marketing pricing механізм ціноутворення механизм ценообразования the pricing mechanism стратегія стратегия strategy правове регулювання правовое регулирование legal regulation цінова політика ценовая политика pricing |
Type | Schoolbook |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44615 |
Publisher | Університетська книга |
License | |
Citation | Мельник, Л.Г. Маркетингова цінова політика [Текст] : навч. посіб. / Л.Г. Мельник, О.І. Карінцева, Л.В. Старченко. - Суми : Університетська книга, 2007. - 240 с. |
Abstract |
У навчальному посібнику розкривається механізм формування цін на товари та послуги, розглядаються основні види цін в умовах ринкової економіки, аналізується вплив маркетингових чинників на
процес формування ціни. Особливу увагу приділено питанням розробки цінової політики та обґрунтування цінової стратегії підприємства в умовах маркетингової орієнтації. Для студентів, аспірантів вищих закладів освіти, викладачів економічних спеціальностей, службовців різного рівня, а також для тих, кого цікавлять проблеми економіки та маркетингу. В учебном пособии раскрывается механизм формирования цен на товары и услуги, рассматриваются основные виды цен в условиях рыночной экономики, анализируется влияние маркетинговых факторов на процесс формирования цены. Особое внимание уделено вопросам разработки ценовой политики и обоснование ценовой стратегии предприятия в условиях маркетинговой ориентации. Для студентов, аспирантов высших учебных заведений, преподавателей экономических специальностей, служащих разного уровня, а также для тех, кого интересуют проблемы экономики и маркетинга. The textbook reveals the mechanism of formation of prices for goods and services, discusses the basic types of prices in a market economy, analyzes the impact of marketing factors on the process of price formation. Special attention is paid to issues of pricing policy development and justification of pricing strategy of the enterprise in the conditions of marketing orientation. For students, post-graduates of higher educational institutions, teachers of economic specialties, officials of different levels, as well as for those who are interested in problems of Economics and marketing. |
Appears in Collections: |
Навчальні видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belarus
1
Belgium
1
Canada
1
China
350680786
Cyprus
1
Czechia
-787422830
France
-178407529
Germany
2048964914
Iran
1828160276
Ireland
350680783
Israel
1757387265
Kazakhstan
1029288974
Lithuania
1
Netherlands
101340
Poland
377296093
Russia
89363
Singapore
-1123001191
Slovakia
1
Spain
133904485
Ukraine
-2128837421
United Kingdom
172405
United States
-151324293
Unknown Country
133904478
Downloads
Australia
1
Austria
1
Belgium
1
Brazil
69878
Bulgaria
1
Canada
-178407621
China
350680785
Czechia
-327932079
Denmark
1
EU
3
Estonia
13911956
Finland
46667
France
-1916884834
Georgia
232788184
Germany
-2128837410
Hungary
-1538937915
India
201048674
Indonesia
1
Iran
1295579427
Iraq
1295579429
Ireland
1073868587
Israel
1
Italy
815634269
Japan
350680787
Kazakhstan
1
Lithuania
24682006
Moldova
1
Netherlands
-2128837419
Poland
1903459423
Portugal
143222884
Romania
1825383679
Russia
1995858628
Serbia
1
Seychelles
1
Slovakia
1
Spain
133904486
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
-151324294
United Kingdom
-327932073
United States
-151324295
Unknown Country
1903459437
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Melnyk_market_tsin_polit.pdf | 978.82 kB | Adobe PDF | 414473967 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.