Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45129
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Роль маркетингу знань у формуванні інноваційної культури суспільства |
Other Titles |
Role of marketing knowledge in shaping the innovation culture society Роль маркетинга знаний в формировании инновационной культуры общества |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Shypulina, Yuliia Serhiivna Illiashenko, Nataliia Serhiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 http://orcid.org/0000-0002-8133-578X |
Keywords |
маркетинг знань маркетинг знаний marketing knowledge інноваційна культура инновационная культура innovation culture суспільство общество society |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45129 |
Publisher | ПУЕТ |
License | |
Citation | Ілляшенко, С.М. Роль маркетингу знань у формуванні інноваційної культури суспільства [Текст] / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна, Н.С. Ілляшенко // Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст : збірник наукових праць за матеріалами II Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, 21–22 квітня 2016 р.). – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 6-8. |
Abstract |
Розглянуто особливості застосування маркетингу знань стосовно формування основних складових інноваційної культури суспільства: інноваційної, яка відповідає за розроблення нових типів інноваційної поведінки, що створені всередині суспільства чи привнесені зовні; селекційної, яка відповідає за відбір новостворених чи запозичених моделей інноваційної поведінки, що відповідають потребам суспільства на певних етапах його розвитку; трансляційної, яка відповідає за передачу з минулого і сьогодення у майбутнє стійких типів інноваційної поведінки, що пройшли апробацію і ввійшли до системи цінностей суспільства. Рассмотрены особенности применения маркетинга знаний для формирования основных составляющих инновационной культуры общества: инновационной, которая отвечает за разработку новых типов инновационного поведения созданных внутри общества или привнесенных извне; селекционной, которая отвечает за отбор новообразованных или заимствованных моделей инновационного поведения отвечающих нуждам общества на определенных этапах его развития; трансляционной, которая отвечает за передачу из прошлого и настоящее в будущее устойчивых типов инновационного поведения прошедших апробацию и вошедших в систему ценностей общества. The features of the application of marketing knowledge regarding the formation of the main components of the innovation culture of society: innovation, which is responsible for the development of new types of innovative behavior that created within society or bringing outside; selective which is responsible for the selection of the newly created or borrowed models of innovative behaviour, that meet the needs of society in certain stages of its development; translâcìjnoï, which is responsible for the transfer of the past and the present to the future sustainable types of innovative behaviour that have passed testing and are logged on to the system of values of the society. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
Canada
1
China
31298531
France
1
Germany
327588
Greece
7358
Hungary
1
Ireland
57051
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
920
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
3813893
United Kingdom
1907867
United States
309959716
Unknown Country
3813892
Downloads
France
327586
Germany
3
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Singapore
1
Tunisia
1
Turkey
1
Ukraine
21369954
United Kingdom
1
United States
268732603
Unknown Country
26
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Poltava_2016.pdf | 348.47 kB | Adobe PDF | 290430179 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.