Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45706
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The attitude of Czech companies towards design – comparative study of 2012 and 2014
Other Titles Отношение чешских компаний к дизайну – сравнительные исследования в 2012 и 2014 годах
Відношення чеських компаній до дизайну – порівняльні дослідження в 2012 і 2014 роках
Authors Kramoliš, J.
ORCID
Keywords long-term marketing
design
design management
competitiveness
business prosperity
довгостроковий маркетинг
дизайн
управління проектуванням
конкурентоспроможність
процвітання бізнесу
долгосрочный маркетинг
управление проектированием
конкурентоспособность
процветание бизнеса
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45706
Publisher Sumy State University
License
Citation Kramoliš, J. The attitude of Czech companies towards design – comparative study of 2012 and 2014 [Текст] / J. Kramoliš // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 11-21.
Abstract The aim of the article. The aim of this paper is to comprehensively review of the sources of design management and links between design and business prosperity. The study shows current situation in Czech business in the years 2012 and 2014. Furthermore, this paper also attempts to analyse (comparative study) and identify the awareness of companies concerning design as a condition of business prosperity. The primary aim of the research is to compare managers’ attitude to design in Czech businesses. The results of the analysis. A comprehensive review of the extant literature and journals identified several sources of design approach as well as various definitions of design management. The research consists of two main parts. Firstly, method of smart internet questionnaires was used. After that, the data were analysed using mosaic plot and elementary statistics calculations and verifying hypotheses. Then, a comparative method was used. Finally, the findings were processed by a comparative study that aims to make comparisons within the years 2012 and 2014. Managers feel the impact of design in three surveyed areas more negatively in 2014 than in 2012. Conclusions and directions of further researches. The results of the research offer interesting findings that indicate change in attitudes. This paper identifies several interesting aspects regarding design within Czech companies, including the mind-set of management. Briefly concluded: “It can still argue that design plays an important role in most businesses in the Czech Republic”. Many managers, however, do not have conclusive evidence directly linked to a potential success of their company. This problem could be solved by further research.
Метою статті є огляд джерел проектного управління та зв'язку між дизайном і процвітанням бізнесу. Дослідження показує поточну ситуацію в чеському бізнесі в 2012 і 2014 роках. Зроблена спроба проаналізувати (порівняльне дослідження) і визначити обізнаність компаній щодо дизайну як умови процвітання бізнесу. Основною метою дослідження є порівняння відношення до дизайну менеджерів на чеських підприємствах. Результати дослідження дають результати, що вказують на зміну відношення. Визначено кілька аспектів, що стосуються дизайну в чеських компаніях, зокрема спосіб мислення управлінського персоналу.
Целью статьи является обзор источников проектного управления и связи между дизайном и процветанием бизнеса. Исследование показывает текущую ситуацию в чешском бизнесе в 2012 и 2014 годах. Сделана попытка проанализировать (сравнительное исследование) и определить осведомленность компаний относительно дизайна как условия процветания бизнеса. Основной целью исследования является сравнение отношения к дизайну менеджеров чешских предприятий. Результаты исследования предлагают результаты, которые указывают на изменение отношения. Определены некоторые аспекты, касающиеся дизайна в чешских компаниях, в частности способ мышления управленческого персонала.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
5
Finland Finland
1
France France
3
Germany Germany
2459210
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1318999
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
35215032
United Kingdom United Kingdom
17608421
United States United States
677976675
Unknown Country Unknown Country
35215031
Vietnam Vietnam
6378

Downloads

China China
4
Germany Germany
3
Indonesia Indonesia
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
8
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
4
Slovakia Slovakia
2
Ukraine Ukraine
127038120
United Kingdom United Kingdom
1811
United States United States
677976673
Unknown Country Unknown Country
3
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kramoliš.pdf 342.48 kB Adobe PDF 805016634

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.