Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45709
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Modern internet technologies in market promotion of dairy products and milk
Other Titles Використання сучасних технологій у просуванні молока та молокопродуктів на ринку
Использование современных технологий в продвижении молока и молокопродуктов на рынке
Authors Krykavskyi, Ye.V.
Stets, O.M.
ORCID
Keywords milk market
marketing communications policy
information distribution channels
visual communication strategy
рынок молока
маркетинговая политика коммуникаций
каналы распространения информации
стратегия визуальной коммуникации
ринок молока
маркетингова політика комунікацій
канали поширення інформації
стратегія візуальної комунікації
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45709
Publisher Sumy State University
License
Citation Krykavskyi, Ye.V. Modern internet technologies in market promotion of dairy products and milk [Текст] / Y.V. Krykavskyi, O.M. Stets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 39-48.
Abstract Under the conditions of reduced demand for milk and dairy products, milk processing enterprises of Ukraine need to step up the marketing communication policy by using affordable and effective channels of information distribution. Efficiency of advertisement and sales promotion on preference the milk product of PJSC Ternopil Dairy Factory by consumers of Kiev is investigated. It has been determined that in present-day conditions the Internet is an important channel of communication between milk producers and consumers. On the basis of primary marketing information analysis it was found that Internet-based advertising campaign of PJSC Ternopil Dairy Factory resulted in significant increase of the percentage of consumers who chose the dairy products of the company. With this aim in mind, a visual communication strategy of PJSC Ternopil Dairy Factory with its target audience (young mothers) has been worked out for further recommending of the MOLOKIYA brand by this group. Effectiveness of the strategy implementation has been determined.
В умовах зменшення попиту на молоко та молокопродукти для молокопереробних підприємств України важливо активізувати маркетингову політику комунікацій із використанням доступних за ціною та ефективних каналів поширення інформації. Досліджено ефективність впливу реклами та засобів стимулювання збуту на вибір споживачами м. Києва молокопродуктів ПрАТ “Тернопільський молокозавод”. На підставі збору первинної маркетингової інформації встановлено, що рекламна кампанія ПрАТ “Тернопільський молокозавод” з використанням мережі Інтернет привела до того, що її вплив на вибір споживачами молокопродуктів суттєво зріс. У напрямі використання мережі Інтернет була розроблена стратегія візуальної комунікації досліджуваного підприємства з цільовою аудиторію – молодими мамами – для подальшої рекомендації бренда “Молокія”. Визначена ефективність її реалізації.
В условиях уменьшения спроса на молоко и молокопродукты для молокоперерабатывающих предприятий Украины важно активизировать маркетинговую политику коммуникаций с использованием доступных по цене и эффективных каналов распространения информации. Исследована эффективность воздействия на потребителей молочной продукции разных составляющих маркетинговых коммуникаций их производителей. На основании сбора первичной маркетинговой информации установлено, что рекламная кампания ЧастАО “Тернопольский молокозавод” с использованием сети Интернет привела к тому, что ее влияние на выбор потребителями молокопродуктов существенно вырос. В направлении использования сети Интернет была разработана стратегия визуальной коммуникации исследуемого предприятия с целевой аудиторией – молодыми мамами – для дальнейшей рекомендации бренда “Молокия”. Определена эффективность ее реализации.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
-1438299358
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
France France
2
Germany Germany
3
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
388822797
Iran Iran
-1660511249
Ireland Ireland
1
Israel Israel
388822799
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
3315908
Malaysia Malaysia
1
Mauritius Mauritius
1
Netherlands Netherlands
4646
New Zealand New Zealand
3
Oman Oman
6631824
Philippines Philippines
-1660511245
Poland Poland
25771071
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
2
Sri Lanka Sri Lanka
388822801
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
-1660511236
Turkey Turkey
764
Ukraine Ukraine
460831193
United Kingdom United Kingdom
230427203
United States United States
1492550541
Unknown Country Unknown Country
198142
Vietnam Vietnam
424826994

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
1492550541
Cyprus Cyprus
34824
Germany Germany
34825
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
388822796
Indonesia Indonesia
64049569
Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
756215
New Zealand New Zealand
388822803
Nigeria Nigeria
64049569
Oman Oman
1
Qatar Qatar
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
6631817
Thailand Thailand
-1660511234
Ukraine Ukraine
1381277590
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
388822804
Unknown Country Unknown Country
38
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Krykavskyi.pdf 312.34 kB Adobe PDF -1779625129

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.