Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45709
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modern internet technologies in market promotion of dairy products and milk |
Other Titles |
Використання сучасних технологій у просуванні молока та молокопродуктів на ринку Использование современных технологий в продвижении молока и молокопродуктов на рынке |
Authors |
Krykavskyi, Ye.V.
Stets, O.M. |
ORCID | |
Keywords |
milk market marketing communications policy information distribution channels visual communication strategy рынок молока маркетинговая политика коммуникаций каналы распространения информации стратегия визуальной коммуникации ринок молока маркетингова політика комунікацій канали поширення інформації стратегія візуальної комунікації |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45709 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Krykavskyi, Ye.V. Modern internet technologies in market promotion of dairy products and milk [Текст] / Y.V. Krykavskyi, O.M. Stets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 39-48. |
Abstract |
Under the conditions of reduced demand for milk and dairy products, milk processing enterprises of
Ukraine need to step up the marketing communication policy by using affordable and effective channels
of information distribution. Efficiency of advertisement and sales promotion on preference the milk
product of PJSC Ternopil Dairy Factory by consumers of Kiev is investigated. It has been determined
that in present-day conditions the Internet is an important channel of communication between milk
producers and consumers. On the basis of primary marketing information analysis it was found that
Internet-based advertising campaign of PJSC Ternopil Dairy Factory resulted in significant increase of
the percentage of consumers who chose the dairy products of the company. With this aim in mind, a
visual communication strategy of PJSC Ternopil Dairy Factory with its target audience (young mothers)
has been worked out for further recommending of the MOLOKIYA brand by this group. Effectiveness of
the strategy implementation has been determined. В умовах зменшення попиту на молоко та молокопродукти для молокопереробних підприємств України важливо активізувати маркетингову політику комунікацій із використанням доступних за ціною та ефективних каналів поширення інформації. Досліджено ефективність впливу реклами та засобів стимулювання збуту на вибір споживачами м. Києва молокопродуктів ПрАТ “Тернопільський молокозавод”. На підставі збору первинної маркетингової інформації встановлено, що рекламна кампанія ПрАТ “Тернопільський молокозавод” з використанням мережі Інтернет привела до того, що її вплив на вибір споживачами молокопродуктів суттєво зріс. У напрямі використання мережі Інтернет була розроблена стратегія візуальної комунікації досліджуваного підприємства з цільовою аудиторію – молодими мамами – для подальшої рекомендації бренда “Молокія”. Визначена ефективність її реалізації. В условиях уменьшения спроса на молоко и молокопродукты для молокоперерабатывающих предприятий Украины важно активизировать маркетинговую политику коммуникаций с использованием доступных по цене и эффективных каналов распространения информации. Исследована эффективность воздействия на потребителей молочной продукции разных составляющих маркетинговых коммуникаций их производителей. На основании сбора первичной маркетинговой информации установлено, что рекламная кампания ЧастАО “Тернопольский молокозавод” с использованием сети Интернет привела к тому, что ее влияние на выбор потребителями молокопродуктов существенно вырос. В направлении использования сети Интернет была разработана стратегия визуальной коммуникации исследуемого предприятия с целевой аудиторией – молодыми мамами – для дальнейшей рекомендации бренда “Молокия”. Определена эффективность ее реализации. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

-1438299358

1

1

1

2

3

1

388822797

-1660511249

1

388822799

1

3315908

1

1

4646

3

6631824

-1660511245

25771071

1

1

1

2

388822801

1

1

-1660511236

764

460831193

230427203

1492550541

198142

424826994
Downloads

1

1492550541

34824

34825

1

388822796

64049569

1

756215

388822803

64049569

1

1

1

1

1

6631817

-1660511234

1381277590

1

388822804

38

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krykavskyi.pdf | 312.34 kB | Adobe PDF | -1779625129 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.