Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45709
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modern internet technologies in market promotion of dairy products and milk |
Other Titles |
Використання сучасних технологій у просуванні молока та молокопродуктів на ринку Использование современных технологий в продвижении молока и молокопродуктов на рынке |
Authors |
Krykavskyi, Ye.V.
Stets, O.M. |
ORCID | |
Keywords |
milk market marketing communications policy information distribution channels visual communication strategy рынок молока маркетинговая политика коммуникаций каналы распространения информации стратегия визуальной коммуникации ринок молока маркетингова політика комунікацій канали поширення інформації стратегія візуальної комунікації |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45709 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Krykavskyi, Ye.V. Modern internet technologies in market promotion of dairy products and milk [Текст] / Y.V. Krykavskyi, O.M. Stets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 39-48. |
Abstract |
Under the conditions of reduced demand for milk and dairy products, milk processing enterprises of
Ukraine need to step up the marketing communication policy by using affordable and effective channels
of information distribution. Efficiency of advertisement and sales promotion on preference the milk
product of PJSC Ternopil Dairy Factory by consumers of Kiev is investigated. It has been determined
that in present-day conditions the Internet is an important channel of communication between milk
producers and consumers. On the basis of primary marketing information analysis it was found that
Internet-based advertising campaign of PJSC Ternopil Dairy Factory resulted in significant increase of
the percentage of consumers who chose the dairy products of the company. With this aim in mind, a
visual communication strategy of PJSC Ternopil Dairy Factory with its target audience (young mothers)
has been worked out for further recommending of the MOLOKIYA brand by this group. Effectiveness of
the strategy implementation has been determined. В умовах зменшення попиту на молоко та молокопродукти для молокопереробних підприємств України важливо активізувати маркетингову політику комунікацій із використанням доступних за ціною та ефективних каналів поширення інформації. Досліджено ефективність впливу реклами та засобів стимулювання збуту на вибір споживачами м. Києва молокопродуктів ПрАТ “Тернопільський молокозавод”. На підставі збору первинної маркетингової інформації встановлено, що рекламна кампанія ПрАТ “Тернопільський молокозавод” з використанням мережі Інтернет привела до того, що її вплив на вибір споживачами молокопродуктів суттєво зріс. У напрямі використання мережі Інтернет була розроблена стратегія візуальної комунікації досліджуваного підприємства з цільовою аудиторію – молодими мамами – для подальшої рекомендації бренда “Молокія”. Визначена ефективність її реалізації. В условиях уменьшения спроса на молоко и молокопродукты для молокоперерабатывающих предприятий Украины важно активизировать маркетинговую политику коммуникаций с использованием доступных по цене и эффективных каналов распространения информации. Исследована эффективность воздействия на потребителей молочной продукции разных составляющих маркетинговых коммуникаций их производителей. На основании сбора первичной маркетинговой информации установлено, что рекламная кампания ЧастАО “Тернопольский молокозавод” с использованием сети Интернет привела к тому, что ее влияние на выбор потребителями молокопродуктов существенно вырос. В направлении использования сети Интернет была разработана стратегия визуальной коммуникации исследуемого предприятия с целевой аудиторией – молодыми мамами – для дальнейшей рекомендации бренда “Молокия”. Определена эффективность ее реализации. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
-1438299358
Cyprus
1
Czechia
1
Denmark
1
France
2
Germany
3
Hong Kong SAR China
1
India
388822797
Iran
-1660511249
Ireland
1
Israel
388822799
Kazakhstan
1
Lithuania
3315908
Malaysia
1
Mauritius
1
Netherlands
4646
New Zealand
3
Oman
6631824
Philippines
-1660511245
Poland
25771071
Russia
1
Singapore
1
South Africa
1
Spain
2
Sri Lanka
388822801
Sweden
1
Taiwan
1
Thailand
-1660511236
Turkey
764
Ukraine
460831193
United Kingdom
230427203
United States
1492550541
Unknown Country
198142
Vietnam
424826994
Downloads
Belarus
1
China
1492550541
Cyprus
34824
Germany
34825
Hong Kong SAR China
1
India
388822796
Indonesia
64049569
Iran
1
Lithuania
756215
New Zealand
388822803
Nigeria
64049569
Oman
1
Qatar
1
South Africa
1
Spain
1
Sri Lanka
1
Sweden
6631817
Thailand
-1660511234
Ukraine
1381277590
United Kingdom
1
United States
388822804
Unknown Country
38
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krykavskyi.pdf | 312.34 kB | Adobe PDF | -1779625129 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.