Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45711
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The effect of service contact personnel attributes on customer satisfaction and purchase intention |
Other Titles |
Вплив обслуговуючого персоналу на задоволеність споживачів та їх намір здійснити покупку Влияние обслуживающего персонала на удовлетворенность потребителей и их намерение совершить покупку |
Authors |
Bashi, S.G.
Hanzaee, K.H. Nikoumaram, H. |
ORCID | |
Keywords |
service of contact personnel attributes customer satisfaction purchase intention high-contact service displayed emotion обслуговуючий персонал задоволеність клієнтів намір здійснити покупку висококонтактне обслуговування відображення емоцій обслуживающий персонал удовлетворенность клиентов намерение совершить покупку висококонтактное обслуживание отображение эмоций |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45711 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Bashi, S.G. The effect of service contact personnel attributes on customer satisfaction and purchase intention [Текст] / S.G. Bashi, K.H. Hanzaee, H. Nikoumaram // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 59-72. |
Abstract |
This article investigates the main and interactive effects of four service contact personnel
attributes(physical attractiveness, displayed emotion, helpfulness or appropriateness of dress of service
contact personnel)on customer satisfaction and purchase intention In study 1, using experimental
method the data of 960 students in Tehran universities, Iran was collected by scenario-based
questionnaire. In study 2, using the survey method the data of 264 customer of sport store in Tehran,
Iran was collected by questionnaire. Finally, it was shown for enhancing customer satisfaction and
purchase intention to ensure the success of retention strategies is highly dependent on the effectiveness
of frontline employees. У статті досліджуються основні та інтерактивні впливи контактів з обслуговуючим персоналом (фізична привабливість, відображення емоцій, послужливість та доречність) на задоволеність клієнта та його намір здійснити покупку. На основі проведеного дослідження 1, наведно результати опитування 960 студентів Тегеранського університету. За результатами дослідження 2, проведеного методом обстеження, наведно дані, отримані від 264 клієнтів спортивного магазину в Тегерані. Встановлено, що підвищення задоволеності клієнтів і їх намірів здійснення покупки значною мірою залежить від ефективності співробітників. В статье исследуются основные и интерактивные влияния контактов с обслуживающим персоналом (физическая привлекательность, отражение эмоций, услужливость и уместность) на удовлетворенность клиента и его намерение осуществить покупку. На основе проведенного исследования 1, приведен результаты опроса 960 студентов Тегеранского университета. За результатами исследования 2, проведенного методом обследования, приведены данные, полученные от 264 клиентов спортивного магазина в Тегеране. Установлено, что повышение удовлетворенности клиентов и их намерений осуществить покупку в значительной степени зависит от эффективности сотрудников. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

2

221918194

1

207763

1

1

2324

1

1

1

26352

1

11231450

207760

5620370

472363875

11231447

1

2

1
Downloads

2

3595495

2

221918195

1

1

662047

7

2

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1570622

1

41329554

9294

472363873

20

3595495

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bashi.pdf | 336.99 kB | Adobe PDF | 745044621 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.