Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45713
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing communications in tourism – trends and reality |
Other Titles |
Маркетингові комунікації в туризмі – тенденції та реалії Маркетинговые коммуникации в туризме – тенденции и реалии |
Authors |
Vavrečka, V.
Mezuláník, Ji. |
ORCID | |
Keywords |
marketing communication in tourism marketing communication trends Jeseniky destination questionnare focus groups маркетингові комунікації у сфері туризму тенденції маркетингових комунікацій туристична зона Есенік анкетування фокус-групи маркетинговые коммуникации в сфере туризма тенденции маркетинговых коммуникаций туристическая область Eсеник анкетирование фокус-группы |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45713 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Vavrecka, Ji. Marketing communications in tourism – trends and reality [Текст] / V. Vavrecka, Ji. Mezulanik // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 80-93. |
Abstract |
The development of marketing communication has passed through a number of changes in recent
years. The phenomenon of the turn of the 20th and 21st century – the Internet – has become in the
complex of its applications, one of the great discoveries and on the one hand, as an instrument of
fundamental changes across a number of sectors or areas of social life on the other side. In the tourism
sector, even within the renowned destinations, the tools of marketing communication have often become
a product, supporting the attractiveness of destinations in its selection or stay. The combination of desk
research and field research has created the possibility of confronting the world's trends in marketing
communication with a reality in destination which is characterised by well-preserved mountain nature
with lots of small business owners and entrepreneurs offering their services to visitors and tourists of the
Jeseníky-East tourist area. У статті розглядаються світові тенденції у сфері маркетингових комунікацій порівняно з реальністю в секторі туризму. Поєднання первинного та вторинного дослідження створило можливість протиставити тенденції цих світових маркетингових комунікацій об'єктивнiй реальностi, що склалася в туристичній області Eсенік-Схід, Чехія. В статье рассматриваются мировыe тенденции в сфере маркетинговых коммуникаций в сравнении с реальностью в секторе туризма. Сочетание первичного и вторичного исследования создало возможность противопоставить упомянутые тенденции в мировых маркетинговых коммуникациях объективной реальности, сложившейся в туристической области Eсеник-Восток, Чехия. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
-1544223470
Denmark
2131291
Finland
1
France
3
Germany
1206514451
India
1
Indonesia
1206514446
Ireland
578518
Italy
2
Japan
1
Lithuania
1
Mexico
1
Netherlands
987
Philippines
1
Poland
2131289
Portugal
1
Romania
1
Russia
1
Singapore
1
Slovakia
70941383
Sweden
1
Turkey
182759
Ukraine
-740412891
United Kingdom
135488893
United States
1923013722
Unknown Country
-1655454310
Vietnam
22999
Downloads
Albania
1
Algeria
-1421578552
Australia
1
Azerbaijan
1
Barbados
1
Bulgaria
1
Canada
-1176288714
China
1206514445
Colombia
1
Croatia
135488892
Czechia
-1176288715
Denmark
18024599
Egypt
1923013719
Ethiopia
148567
Finland
1
France
1206514450
Germany
1206514453
Ghana
578507
Greece
6393874
Hungary
1
India
2124282018
Indonesia
148546
Iran
1
Ireland
1
Italy
148557
Japan
1
Kazakhstan
182752
Kenya
148545
Lithuania
2124282018
Malaysia
6393873
Netherlands
2
Nigeria
148569
Philippines
18024593
Portugal
-740412890
Romania
70941389
Russia
2
Singapore
1
Slovakia
6393870
South Africa
1923013720
Spain
1206514449
Sri Lanka
1
Taiwan
1
Tanzania
6393872
Tunisia
1
Turkey
29655328
Uganda
6393873
Ukraine
-1298933631
United Kingdom
-1176288716
United States
1923013723
Unknown Country
607430087
Uzbekistan
6393877
Vietnam
29655328
Zimbabwe
114353
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vavrečka.pdf | 339.29 kB | Adobe PDF | 213139055 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.