Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45714
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The impact of social media based brand communities on brand trust in tourism industry
Other Titles Влияние бренд-сообществ, основанных на социальных медиа, на доверие к бренду в туристической сфере
Вплив бренд-спільнот, заснованих на соціальних медіа, на довіру до бренда в туристичній сфері
Authors Khanlari, A.
Hajiheidari, N.
Farhang, M.
ORCID
Keywords social media based brand community
shared consciousness
shared rituals and traditions
moral responsibility to society
brand trust
бренд-спільнота
заснована на соціальних медіа
масова свідомість
загальні обряди і традиції
моральна відповідальність перед суспільством
довіра до бренда
бренд-сообщество
основанное на социальных медиа
массовое сознание
общие обряды и традиции
моральная ответственность перед обществом
доверие к бренду
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45714
Publisher Sumy State University
License
Citation Khanlari, A. The impact of social media based brand communities on brand trust in tourism industry [Текст] / A. Khanlari, N. Hajiheidari, M. Farhang // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 94-107.
Abstract Building and maintaining brand trust has long been a major concern for marketers. One of the latest marketing concepts is social media based marketing. This paper aims to determine the impact of social media based brand community on brand trust in tourism industry. For this purpose, we investigated Setareh Almas Hali Tour and Travel Agency as our case study. This is an applied research using descriptive-correlational survey method and structural equation modeling. The required data was collected using questionnaire. The statistical population consisted of Instagram users of Setareh Almas Hali Tour and Travel Agency. After collecting questionnaires, we analyzed the data using LISREL.
Створення та підтримання довіри до бренда вже давно є серйозною проблемою для маркетологів. Однією з найбільш нових маркетингових концепцій є маркетинг, що базується на використанні соціальних медіа. Метою статті є з’ясування впливу бренд-спільнот, заснованих на соціальних медіа, на довіру до брендав у сфері туризму. Для цього були досліджені агентства “Setareh Almas Hali Tour” і “Travel Agency”. Дослідження є прикладним з використанням описово-кореляційного методу та моделювання за структурними рівняннями. Необхідні дані були зібрані за допомогою анкети. Статистичну сукупність складали користувачі “Instagram”. Після збору анкет дані були проаналізовані за допомогою LISREL.
Создание и поддержка доверия к бренду уже давно является серйозной проблемой для маркетологов. Одной из наиновейших маркетинговых концепций стал маркетинг, который базируется на использование социальных медиа. Целью работы является определение влияния бренд-сообществ, основанных на социальных медиа, на доверие к бренду в сфере туризма. Для этого были исследованы агентства “Setareh Almas Hali Tour” и “Travel Agency”. Исследование имеет прикладной характер з использованием описательно-корреляционного методу и моделирования за структурными уравнениями. Необходимые данные были собраны с помощью анкеты. Статистическую совокупность составляли пользователи “Instagram”. После сбора анкет данные были проанализированы с помощью LISREL.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
12599997
Belgium Belgium
1
Canada Canada
2
China China
3
France France
5
Germany Germany
6
Indonesia Indonesia
3
Iran Iran
16
Ireland Ireland
72398
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
108601
Netherlands Netherlands
1
North Macedonia North Macedonia
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Portugal Portugal
2
Romania Romania
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2312240
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1163034
United States United States
41788053
Unknown Country Unknown Country
13825
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
317909

Downloads

A1 A1
1
Australia Australia
9
Belgium Belgium
1
China China
25199996
Finland Finland
1
France France
3
Germany Germany
72396
India India
72397
Indonesia Indonesia
4623878
Iran Iran
23
Jordan Jordan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
7893
Malaysia Malaysia
1163035
Malta Malta
1
Mexico Mexico
1
New Zealand New Zealand
2
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
7894
Russia Russia
12
Spain Spain
1
Sweden Sweden
2
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
8
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
12599997
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
5261
United States United States
41788054
Unknown Country Unknown Country
58376109
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
611

Files

File Size Format Downloads
Khanlari.pdf 366.67 kB Adobe PDF 143917593

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.