Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45714
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The impact of social media based brand communities on brand trust in tourism industry |
Other Titles |
Влияние бренд-сообществ, основанных на социальных медиа, на доверие к бренду в туристической сфере Вплив бренд-спільнот, заснованих на соціальних медіа, на довіру до бренда в туристичній сфері |
Authors |
Khanlari, A.
Hajiheidari, N. Farhang, M. |
ORCID | |
Keywords |
social media based brand community shared consciousness shared rituals and traditions moral responsibility to society brand trust бренд-спільнота заснована на соціальних медіа масова свідомість загальні обряди і традиції моральна відповідальність перед суспільством довіра до бренда бренд-сообщество основанное на социальных медиа массовое сознание общие обряды и традиции моральная ответственность перед обществом доверие к бренду |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45714 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Khanlari, A. The impact of social media based brand communities on brand trust in tourism industry [Текст] / A. Khanlari, N. Hajiheidari, M. Farhang // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 94-107. |
Abstract |
Building and maintaining brand trust has long been a major concern for marketers. One of the latest
marketing concepts is social media based marketing. This paper aims to determine the impact of social
media based brand community on brand trust in tourism industry. For this purpose, we investigated
Setareh Almas Hali Tour and Travel Agency as our case study. This is an applied research using
descriptive-correlational survey method and structural equation modeling. The required data was
collected using questionnaire. The statistical population consisted of Instagram users of Setareh Almas
Hali Tour and Travel Agency. After collecting questionnaires, we analyzed the data using LISREL. Створення та підтримання довіри до бренда вже давно є серйозною проблемою для маркетологів. Однією з найбільш нових маркетингових концепцій є маркетинг, що базується на використанні соціальних медіа. Метою статті є з’ясування впливу бренд-спільнот, заснованих на соціальних медіа, на довіру до брендав у сфері туризму. Для цього були досліджені агентства “Setareh Almas Hali Tour” і “Travel Agency”. Дослідження є прикладним з використанням описово-кореляційного методу та моделювання за структурними рівняннями. Необхідні дані були зібрані за допомогою анкети. Статистичну сукупність складали користувачі “Instagram”. Після збору анкет дані були проаналізовані за допомогою LISREL. Создание и поддержка доверия к бренду уже давно является серйозной проблемой для маркетологов. Одной из наиновейших маркетинговых концепций стал маркетинг, который базируется на использование социальных медиа. Целью работы является определение влияния бренд-сообществ, основанных на социальных медиа, на доверие к бренду в сфере туризма. Для этого были исследованы агентства “Setareh Almas Hali Tour” и “Travel Agency”. Исследование имеет прикладной характер з использованием описательно-корреляционного методу и моделирования за структурными уравнениями. Необходимые данные были собраны с помощью анкеты. Статистическую совокупность составляли пользователи “Instagram”. После сбора анкет данные были проанализированы с помощью LISREL. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

12599997

1

2

3

5

6

3

16

72398

1

1

108601

1

1

1

1

2

1

1

1

1

1

2312240

1

1163034

41788053

13825

1

317909
Downloads

1

9

1

25199996

1

3

72396

72397

4623878

23

1

1

7893

1163035

1

1

2

1

7894

12

1

2

1

8

1

12599997

1

5261

41788054

58376109

1

611
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khanlari.pdf | 366.67 kB | Adobe PDF | 143917593 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.