Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Crowdfunding: essence, value and typology |
Other Titles |
Краудфандинг: сущность, значение и типология Краудфандинг: сутність, значення та типологія |
Authors |
Kuzmin, O.Ye.
Skybinskyi, O.S. Ugolkova, O.Z. |
ORCID | |
Keywords |
crowdfunding crowdinvesting crowdsourcing entrepreneurship краудфандинг краудинвестинг краудсорсинг предпринимательство старт-ап краудінвестинг підприємництво |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Kuzmin, O.Ye. Crowdfunding: essence, value and typology [Текст] / O.Y. Kuzmin, O.S. Skybinskyi, O.Z. Ugolkova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 170-180. |
Abstract |
This paper attempts to examine the essence of crowdfunding. The article provides the characteristics
of crowdfunding as an alternative financial instrument to disclosure the difference between the concepts
of crowdsourcing, crowdfunding and crowdinvesting. Through this article it was developed the advanced
typology of crowdfunding. The scope (volume) and effectiveness of crowdfunding operations in the world
was analyzed. In addition, the current state and particularities of crowdfunding in Ukraine were
investigated. В статье проведен анализ сущности краудфандинга, приведены его характеристики как альтернативного финансового инструмента, раскрыто разницу между понятиями краудсорсинга, краудфандинга и краудинвестинга. В статье разработана типология краудфандинга. Проанализированы объемы и эффективность краудфандингових операций в мире. Кроме того, исследовано современное состояние и особенности краудфандинга в Украине. У статті проведено аналіз сутності краудфандингу, наведені його характеристики як альтернативного фінансового інструмента, розкрито різницю між поняттями краудсорсингу, краудфандінгу та краудінвестингу. У статті розроблено типологію краудфандингу. Проаналізовано обсяги та ефективність краудфандингових операцій у світі. Крім того, досліджено сучасний стан та особливості краудфандингу в Україні. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1264182

85287

1

1

5016

2

1

-562700566

-1895148108

1

1

2

224330180

164609

1

1

1904365889

635286124

1

635286123

224330179

201632

7585029

1

1

1539489057

1

1

1

1

1

744266266

40323

-1397160386

-1487745988

1264186
Downloads

5017

1

128125

-1125403580

1

112165089

2

-1895148108

7585025

115764

1

1

2

7585025

1362183451

1

3

1

1

1

508350168

1

-1397160387

-1487745987

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kuzmin.pdf | 326.18 kB | Adobe PDF | 387626915 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.