Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Crowdfunding: essence, value and typology
Other Titles Краудфандинг: сущность, значение и типология
Краудфандинг: сутність, значення та типологія
Authors Kuzmin, O.Ye.
Skybinskyi, O.S.
Ugolkova, O.Z.
ORCID
Keywords crowdfunding
crowdinvesting
crowdsourcing
entrepreneurship
краудфандинг
краудинвестинг
краудсорсинг
предпринимательство
старт-ап
краудінвестинг
підприємництво
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720
Publisher Sumy State University
License
Citation Kuzmin, O.Ye. Crowdfunding: essence, value and typology [Текст] / O.Y. Kuzmin, O.S. Skybinskyi, O.Z. Ugolkova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 170-180.
Abstract This paper attempts to examine the essence of crowdfunding. The article provides the characteristics of crowdfunding as an alternative financial instrument to disclosure the difference between the concepts of crowdsourcing, crowdfunding and crowdinvesting. Through this article it was developed the advanced typology of crowdfunding. The scope (volume) and effectiveness of crowdfunding operations in the world was analyzed. In addition, the current state and particularities of crowdfunding in Ukraine were investigated.
В статье проведен анализ сущности краудфандинга, приведены его характеристики как альтернативного финансового инструмента, раскрыто разницу между понятиями краудсорсинга, краудфандинга и краудинвестинга. В статье разработана типология краудфандинга. Проанализированы объемы и эффективность краудфандингових операций в мире. Кроме того, исследовано современное состояние и особенности краудфандинга в Украине.
У статті проведено аналіз сутності краудфандингу, наведені його характеристики як альтернативного фінансового інструмента, розкрито різницю між поняттями краудсорсингу, краудфандінгу та краудінвестингу. У статті розроблено типологію краудфандингу. Проаналізовано обсяги та ефективність краудфандингових операцій у світі. Крім того, досліджено сучасний стан та особливості краудфандингу в Україні.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1264182
Austria Austria
85287
Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
5016
Cameroon Cameroon
2
Canada Canada
1
China China
-562700566
Czechia Czechia
-1895148108
Denmark Denmark
1
Dominican Republic Dominican Republic
1
Finland Finland
2
France France
224330180
Germany Germany
164609
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
1904365889
Italy Italy
635286124
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
635286123
Malaysia Malaysia
224330179
Netherlands Netherlands
201632
Poland Poland
7585029
Portugal Portugal
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1539489057
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
744266266
United Kingdom United Kingdom
40323
United States United States
-1397160386
Unknown Country Unknown Country
-1487745988
Vietnam Vietnam
1264186

Downloads

Belgium Belgium
5017
Brazil Brazil
1
Cameroon Cameroon
128125
China China
-1125403580
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
112165089
Finland Finland
2
Germany Germany
-1895148108
India India
7585025
Italy Italy
115764
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
2
Pakistan Pakistan
7585025
Poland Poland
1362183451
Portugal Portugal
1
Russia Russia
3
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
508350168
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1397160387
Unknown Country Unknown Country
19
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kuzmin.pdf 326.18 kB Adobe PDF 1875372921

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.