Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Crowdfunding: essence, value and typology |
Other Titles |
Краудфандинг: сущность, значение и типология Краудфандинг: сутність, значення та типологія |
Authors |
Kuzmin, O.Ye.
Skybinskyi, O.S. Ugolkova, O.Z. |
ORCID | |
Keywords |
crowdfunding crowdinvesting crowdsourcing entrepreneurship краудфандинг краудинвестинг краудсорсинг предпринимательство старт-ап краудінвестинг підприємництво |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45720 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kuzmin, O.Ye. Crowdfunding: essence, value and typology [Текст] / O.Y. Kuzmin, O.S. Skybinskyi, O.Z. Ugolkova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 2. - P. 170-180. |
Abstract |
This paper attempts to examine the essence of crowdfunding. The article provides the characteristics
of crowdfunding as an alternative financial instrument to disclosure the difference between the concepts
of crowdsourcing, crowdfunding and crowdinvesting. Through this article it was developed the advanced
typology of crowdfunding. The scope (volume) and effectiveness of crowdfunding operations in the world
was analyzed. In addition, the current state and particularities of crowdfunding in Ukraine were
investigated. В статье проведен анализ сущности краудфандинга, приведены его характеристики как альтернативного финансового инструмента, раскрыто разницу между понятиями краудсорсинга, краудфандинга и краудинвестинга. В статье разработана типология краудфандинга. Проанализированы объемы и эффективность краудфандингових операций в мире. Кроме того, исследовано современное состояние и особенности краудфандинга в Украине. У статті проведено аналіз сутності краудфандингу, наведені його характеристики як альтернативного фінансового інструмента, розкрито різницю між поняттями краудсорсингу, краудфандінгу та краудінвестингу. У статті розроблено типологію краудфандингу. Проаналізовано обсяги та ефективність краудфандингових операцій у світі. Крім того, досліджено сучасний стан та особливості краудфандингу в Україні. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1264182
Austria
85287
Azerbaijan
1
Belarus
1
Belgium
5016
Cameroon
2
Canada
1
China
-562700566
Czechia
-1895148108
Denmark
1
Dominican Republic
1
Finland
2
France
224330180
Germany
164609
Greece
1
India
1
Ireland
1904365889
Italy
635286124
Latvia
1
Lithuania
635286123
Malaysia
224330179
Netherlands
201632
Poland
7585029
Portugal
1
Russia
1
Singapore
1539489057
Spain
1
Sweden
1
Taiwan
1
Tunisia
1
Turkey
1
Ukraine
744266266
United Kingdom
40323
United States
-1397160386
Unknown Country
-1487745988
Vietnam
1264186
Downloads
Belgium
5017
Brazil
1
Cameroon
128125
China
-1125403580
Côte d’Ivoire
1
Egypt
112165089
Finland
2
Germany
-1895148108
India
7585025
Italy
115764
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
2
Pakistan
7585025
Poland
1362183451
Portugal
1
Russia
3
South Korea
1
Spain
1
Switzerland
1
Ukraine
508350168
United Kingdom
1
United States
-1397160387
Unknown Country
19
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kuzmin.pdf | 326.18 kB | Adobe PDF | 1875372921 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.