Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46292
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вплив ширини каналу робочого колеса на крутизну напірної характеристики при проектуванні змінних коліс насосів типу Д
Other Titles Влияние ширины канала рабочего колеса на крутизну его напорной характе- ристики при проектировании сменных колес насосов типа Д
Influence of impeller outlet width on characteristic curve slope in the design of changeable flow parts of D-type pumps
Authors Miltykh, Viktoriia Stanislavivna  
Sotnyk, Mykola Ivanovych  
Luhova, Svitlana Olehivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5016-9064
http://orcid.org/0000-0002-4761-8161
Keywords чисельне моделювання
крутизна напірної характеристики
ширина каналу робочого колеса на виході
ANSYS CFX
робоче колесо двостороннього входу
численное моделирование
крутизна напорной характеристики
ширина канала рабочего колеса на выходе
рабочее колесо двустороннего входа
slope of characteristic curve
impeller outlet width
numerical simulation
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46292
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Мілтих, В.С. Вплив ширини каналу робочого колеса на крутизну напірної характеристики при проектуванні змінних коліс насосів типу Д [Текст] / В.С. Мілтих, М.І. Сотник, С.О. Лугова // Журнал інженерних наук. - 2016. - Т.3, №1. - С. B1- B8.
Abstract Існує зворотне та незворотне регулювання роботи насосного агрегата. До другого належить зміна меридіонального перерізу, а саме: зміна зовнішнього діаметра робочого колеса («підрізка») та зміна ширини каналу робочого колеса на вході чи/та виході. При «підрізці» змінюється не лише зовнішній діаметр колеса, а й інші його геометричні параметри. Під час зміни ширини каналу робочого колеса на виході всі інші геометричні параметри залишаються без змін, що дозволяє більш точно прогнозувати робочі параметри робочого колеса. Метою цієї роботи є визначення залежності між шириною каналу робочого колеса на виході та крутизною його напірної характеристики. Під час проведення досліджень змінювалася ширина каналу без зміни інших геометричних параметрів робочого колеса. Дослідження проводили шляхом чисельного моделювання з використанням програмного продукту Ansys CFX. Визначено причину зниження ККД відносно вузьких та широких коліс. Установлено залежність між шириною каналу відцентрового насоса двостороннього входу різної швидкохідності та крутизною його напірної характеристики. Визначено діапазон, в якому можна змінювати ширину каналу з метою досягнення певної крутизни напірної характеристики без значного зниження ККД.
Существует обратное и необратное регулирования работы насосного агрегата. К первому относит- ся изменение меридионального сечения, а именно: изменение внешнего диаметра рабочего колеса («подрезка») и изменение ширины канала рабочего колеса на входе и / или выходе. При «подрезке» меняется не только внешний диаметр колеса, но и другие его геометрические параметры. При изме- нении ширины канала рабочего колеса на выходе все другие геометрические параметры остаются без изменения, что позволяет более точно прогнозировать рабочие параметры рабочего колеса. Целью данной работы является определение зависимости между шириной канала рабочего колеса на выходе и крутизной его напорной характеристики. При проведении исследования значение шири- ны менялось, а другие геометрические параметры колеса оставались без изменений. Исследование проводилось путем численного моделирования с использованием программного продукта Ansys CFX. Определены причины снижения КПД для чрезмерно узких и широких рабочих колес. Установле- на зависимость между шириной канала рабочего колеса на выходе и крутизной его напорной харак- теристики. Определен диапазон, в котором можно менять ширину канала с целью достижения опре- деленной крутизны напорной характеристики без значительного снижения КПД.
The present paper focuses on study of relation between impeller outlet width and the slope of characteristic curve. In order to figure out the dependence between impeller outlet width and the slope of characteristic curve on the different operation modes the numerical simulation was used. The cause of efficiency reducing in extremely narrow and wide impellers was determined. Dependence between impeller outlet width of double-entry centrifugal pump and slope of characteristic curve was established. We have defined that changing of the impeller outlet width in some relative width range leads to achieving required characteristic curve slope with inessential efficiency drop. The study results are intended to be used during modernization of pump impellers with specific speed, which operate in groups with different initial characteristic curves. Such modernization is possible with existing pump casing and bearing compounds usage, that greatly reduces expenses on modernization and lowers pumping equipment life-cycle cost.
Appears in Collections: Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1
France France
7
Germany Germany
42894409
Ireland Ireland
284803
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6508
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
7838334
United Kingdom United Kingdom
3925676
United States United States
231258637
Unknown Country Unknown Country
580255095

Downloads

Algeria Algeria
1
France France
2
Germany Germany
3
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Turks & Caicos Islands Turks & Caicos Islands
1
Ukraine Ukraine
105682485
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
294046714
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Miltykh_Sotnyk_Luhova.pdf 2.09 MB Adobe PDF 399729216

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.