Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46321
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises |
Other Titles |
Концепція клієнто-орієнтованого управління як інноваційний шлях розвитку українських підприємств Концепция клиенто-ориентированного управления как инновационный путь развития украинских предприятий |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
клієнт клиент customer клієнт-орієнтована концепція клиент-ориентированная концепция customer-oriented concept продукт продукт product модель переходу модель перехода transition model клієнт-орієнтована компанія клиент-ориентированная компания customer-oriented company |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46321 |
Publisher | WSEH |
License | |
Citation | Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, E.O. Golisheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf |
Abstract |
У статті проаналізовано формування клієнт-орієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між продукт-орієнтованим та клієнт-орієнтованим підприємствами. Визначені переваги та недоліки клієнт-орієнтованого бізнесу. Виконано групування проблем переходу до клієнт-орієнтованої концепції за такими аспектами: для держави, економічних гравців, окремого підприємства. Розроблено модель переходу від продукт-орієнтованого до клієнт-орієнтованого підприємства. В статье проанализировано формирование клиент-ориентированной концепции. Обобщены отличия между продукт-ориентированными и клиент-ориентированными предприятиями. Выполнено группирование проблем перехода к клиент-ориентированной концепции в таких аспектах: для государства, экономических игроков, отдельного предприятия. Разработана модель перехода от продукт-ориентированного до клиент-ориентированного предприятия. In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Canada
1
China
1597869561
Finland
1
France
1
Germany
1024539
Ireland
191480
Lithuania
1
Réunion
1
Singapore
133945719
Sweden
1
Uganda
1
Ukraine
17928716
United Kingdom
5977864
United States
1651605063
Unknown Country
-868478225
Vietnam
17406
Downloads
Australia
3501204
China
1597869562
Germany
4
Greece
1
India
1
Indonesia
1
Ireland
1
Lithuania
1024540
Poland
5
Uganda
3
Ukraine
47808259
United Kingdom
1
United States
1651605064
Unknown Country
15
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Golysheva_engl_2016.pdf | 493.75 kB | Adobe PDF | -993158634 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.