Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46326
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The interrelation between albumin to creatinin ratio and uric acid for patients with type 2 diabetes mellitus and arterial hypertension |
Authors |
Chernatska, Olha Mykolaivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9093-6862 |
Keywords |
diabetes цукровий діабет сахарный диабет arterial hypertension артеріальна гіпертензія артериальная гипертензия |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46326 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Chernatskaya, O. The interrelation between albumin to creatinin ratio and uric acid for patients with type 2 diabetes mellitus and arterial hypertension [Текст] / O. Chernatskaya; EL Adviser S. Zolotova // With Foreign Languages to Mutual Understanding, Better Technologies and Ecologically Safer Environment : матеріали Х Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та викладачів лінгвістичного навчально-методичного центру кафедри іноземних мов, м. Суми, 24 березня 2016 р. / Відп. за вип. Г.І. Литвиненко. - Sumy : Sumy State University, 2016. - P. 126-127. |
Abstract |
Patients with diabetes mellitus (DM) are especially vulnerable to hypertensive injury. The coexistence with arterial hypertension (AH) has a significant impact of the poor prognosis for patients with DM because of its effect on the micro and macro vasculature. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1

1

5460668

1

28749

1

5156

1

1

413932

207362

11990473

54732972
Downloads

18520277

1

18520278

1

1

1

1

1

1

413933

1

18520277

57497
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chernatskaya_ interrelation.pdf | 476.76 kB | Adobe PDF | 56032270 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.