Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46376
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title ABC analysis as a tool of optimization of marketing management of export-led enterprises
Other Titles АВС-анализ как инструмент оптимизации маркетингового менеджмента экспортоориентированных предприятий
АВС-аналіз як інструмент оптимізації маркетингового менеджменту експортоорієнтованих підприємств
Authors Pitel, N.Y.
Alioshkina, L.P.
ORCID
Keywords ABC analysis
management system
marketing management
foreign trade activities
export-led enterprise
АВС-аналіз
система менеджменту
маркетинговий менеджмент
зовнішньоторговельна діяльність
експортоорієнтоване підприємство
АВС-анализ
система менеджмента
маркетинговый менеджмент
внешнеторговая деятельность
экспортоориентированное предприятие
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46376
Publisher Sumy State University
License
Citation Pitel, N.Y. ABC analysis as a tool of optimization of marketing management of export-led enterprises [Текст] / N.Y. Pitel, L.P. Alioshkina // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 87-94.
Abstract The article proves the relevance of using ABC analysis in business practice of export-led enterprises to optimize receipts from foreign trade activity. Benefits and limitations of ABC analysis are determined and systematized. Author’s model of the process of marketing management of export-led enterprises is proposed. It includes the development and implementation of corporate marketing business strategy based on the integration of strategies of commodity lines allocated by the results of ABC analysis.
У статті доведено актуальність використання АВС-аналізу у практиці роботи експортоорієнтованих підприємств з метою оптимізації доходів від зовнішньоторговельної діяльності. Виявлено і систематизовано переваги й обмеження АВС-аналізу. Запропоновано авторську модель процесу маркетингового менеджменту експортоорієнтованого підприємства, яка передбачає розроблення і реалізацію корпоративної маркетингової бізнес-стратегії на основі інтегрування стратегій товарних груп, виділених за результатами АВС-аналізу.
В статье доказана актуальность использования АВС-анализа в практике работы экспортоориентированных предприятий с целью оптимизации доходов от внешнеторговой деятельности. Выявлены и систематизированы преимущества и ограничения АВС-анализа. Предложена авторская модель процесса маркетингового менеджмента экспортоориентированного предприятия, которая предусматривает разработку и реализацию корпоративной маркетинговой бизнес-стратегии на основе интегрирования стратегий товарных групп, выделенных по результатам АВС-анализа.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
113262697
China China
259849416
Curaçao Curaçao
1
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
361109
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
2
Fiji Fiji
220307
France France
1
Germany Germany
196562
Greece Greece
193519830
India India
1
Indonesia Indonesia
118270139
Ireland Ireland
197224
Israel Israel
1
Italy Italy
609212053
Japan Japan
259849419
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
15913840
Morocco Morocco
2005553669
Nepal Nepal
722245
Netherlands Netherlands
1073813315
Philippines Philippines
1135658816
Portugal Portugal
691977351
Singapore Singapore
1050101867
Slovakia Slovakia
1
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
2005553672
Spain Spain
986504718
Sweden Sweden
193519828
Switzerland Switzerland
1135658821
Thailand Thailand
2146904408
Turkey Turkey
1962862797
Ukraine Ukraine
-383910297
United Kingdom United Kingdom
1061081763
United States United States
2005553673
Unknown Country Unknown Country
-1021089159
Vietnam Vietnam
761516502

Downloads

Armenia Armenia
1
Austria Austria
1
Belarus Belarus
2
China China
259849420
Curaçao Curaçao
1
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
2
Germany Germany
236540277
India India
837350612
Indonesia Indonesia
2096044673
Iran Iran
1
Ireland Ireland
113262703
Italy Italy
609212054
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malawi Malawi
1
Malaysia Malaysia
4159067
Mexico Mexico
1
Morocco Morocco
1
Nepal Nepal
722222
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
691977353
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
173462
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
691977339
Sri Lanka Sri Lanka
1
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
2146904407
Turkey Turkey
193519831
Ukraine Ukraine
-383910298
United Kingdom United Kingdom
-198304286
United States United States
259849422
Unknown Country Unknown Country
1049821562
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Pitel_Alioshkina.pdf 294.29 kB Adobe PDF 19215252

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.