Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
споживач потребитель customer клієнтоорієнтовна концепція клиентоориентированная концепция customer-oriented concept товар товар product модель переходу модель перехода transition model клієнтоорієнтовна компанія клиентоориентированная компания customer-oriented company |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405 |
Publisher | |
License | |
Citation | Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, Ie.O. Golysheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf (Польща) |
Abstract |
У статті проаналізована поява клієнтоорієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між підприємством, орієнтованим на товар, і клієнтоорієнтованою компанією. Визначено переваги та недоліки клієнтоорієнтованої концепції ведення бізнесу. Проблеми переходу до клієнтоорієнтованої концепції згруповані за такими напрямками: держава, економічні суб'єкти і підприємство. У результаті розроблена модель переходу від підприємства, орієнтованого на товар, до клієнтоорієнтованого підприємства. В статье проанализировано появление клиентоориентированной бизнес-концепции. Обобщены различия между предприятием, ориентированным на товар, и ориентированной на клиента компании. Определены преимущества и недостатки клиентоориентированной концепции ведения бизнеса. Проблемы перехода к клиентоориентированной концепции сгруппированы в таких направлениях: государство, экономические субъекты и предприятие. В результате разработана модель перехода от предприятия, ориентированного на товар, к клиентоориентированному предприятию. In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
1
France
1
Germany
534511806
Greece
1
Ireland
870622
Lithuania
1
Malaysia
1
Mexico
2
Netherlands
3312
Poland
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
20627894
United Kingdom
10321674
United States
534511812
Unknown Country
1121537921
Vietnam
62895
Downloads
France
534511807
Germany
6
India
1
Italy
2
Lithuania
1
Philippines
1
Poland
1
Turkmenistan
1
Ukraine
61882637
United Kingdom
10321671
United States
534511813
Unknown Country
31
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Golysheva_MInd.pdf | 349.94 kB | Adobe PDF | 1141227973 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.