Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords споживач
потребитель
customer
клієнтоорієнтовна концепція
клиентоориентированная концепция
customer-oriented concept
товар
товар
product
модель переходу
модель перехода
transition model
клієнтоорієнтовна компанія
клиентоориентированная компания
customer-oriented company
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46405
Publisher
License
Citation Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, Ie.O. Golysheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf (Польща)
Abstract У статті проаналізована поява клієнтоорієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між підприємством, орієнтованим на товар, і клієнтоорієнтованою компанією. Визначено переваги та недоліки клієнтоорієнтованої концепції ведення бізнесу. Проблеми переходу до клієнтоорієнтованої концепції згруповані за такими напрямками: держава, економічні суб'єкти і підприємство. У результаті розроблена модель переходу від підприємства, орієнтованого на товар, до клієнтоорієнтованого підприємства.
В статье проанализировано появление клиентоориентированной бизнес-концепции. Обобщены различия между предприятием, ориентированным на товар, и ориентированной на клиента компании. Определены преимущества и недостатки клиентоориентированной концепции ведения бизнеса. Проблемы перехода к клиентоориентированной концепции сгруппированы в таких направлениях: государство, экономические субъекты и предприятие. В результате разработана модель перехода от предприятия, ориентированного на товар, к клиентоориентированному предприятию.
In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
534511806
Greece Greece
1
Ireland Ireland
870622
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
2
Netherlands Netherlands
3312
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
20627894
United Kingdom United Kingdom
10321674
United States United States
534511812
Unknown Country Unknown Country
-2072519347
Vietnam Vietnam
62895

Downloads

France France
534511807
Germany Germany
6
India India
1
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Turkmenistan Turkmenistan
1
Ukraine Ukraine
61882637
United Kingdom United Kingdom
10321671
United States United States
534511813
Unknown Country Unknown Country
31
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Golysheva_MInd.pdf 349.94 kB Adobe PDF 1141227973

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.