Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46448
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Tourism development in the Slovak Republic after the global financial crisis |
Other Titles |
Розвиток туризму в Словаччині після глобальної фінансової кризи Paзвитиe туризма в Словакии после глобального финансового кризиса |
Authors |
Kiral'ova, A.
|
ORCID | |
Keywords |
tourism global financial crisis post-crisis development smooth partial least squares principal component analysis Slovak Republic туризм глобальна фінансова криза розвиток після кризи метод найменших квадратів аналіз основних компонентів Словаччина глобальный финансовый кризис развитие после кризиса метод наименьших квадратов анализ основных компонентов Словакия |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46448 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kiral'ova, A. Tourism development in the Slovak Republic after the global financial crisis [Текст] / A. Kiral'ova, L. Malec // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 208-220. |
Abstract |
This paper aims to find consequences and relations between the economy and tourism industry in
post-crisis tourism development in the Slovak Republic. The smooth partial least squares approach
dependent on a parameter was applied, with the economy lagged situation in the data. In some sense,
different conclusions are identified on the original variables and first differences. The share of the
multivariate linear trend in the individual parameters was also quantified. У статті досліджені особливості розвитку туризму в Словаччині у кризовий та післякризовий періоди. Зроблено висновок про те, що розвиток туристичного ринку в Словаччині значною мірою залежить від прогресу внутрішнього ринку та правильно обраної стратегії управління. Для аналізу даних був використаний метод найменших квадратів. В статье исследованы особенности развития туризма в Словакии в кризовый и послекризовый периоды. Сделан вывод о том, что развитие туристического рынка в Словакии в значительной мере зависит от прогресса внутреннего рынка и правильно выбранной стратеги управления. Для анализа данных был использован метод наименьших квадратов. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
2
China
567682
Czechia
1
France
2
Germany
3
Greece
1
Indonesia
3
Ireland
7909
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Mexico
1
Pakistan
1
Serbia
1
Singapore
1
Slovakia
1
Turkey
5
Ukraine
51422
United Kingdom
27190
United States
429713
Unknown Country
51420
Downloads
Bulgaria
1
China
470
Czechia
27188
France
1
Germany
4440
Hungary
2
India
1
Indonesia
1
Ireland
1
Lithuania
1
Mexico
1
Philippines
1
Portugal
1
Spain
1
Turkey
6
Ukraine
429712
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
1135362
Unknown Country
7
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kiráľová.pdf | 636.66 kB | Adobe PDF | 1597199 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.