Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46500
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations |
Other Titles |
Велосипедный транспорт как объект экологического маркетинга и инноваций в городских перевозках Велосипедний транспорт як об’єкт екологічного маркетингу та інновацій у міських перевезеннях |
Authors |
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych Bilenko, V.O. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 |
Keywords |
ecological transport bicycle transport transport infrastructure youth transport student transport marketing of public transport innovations in public transport екологічний транспорт велосипедний транспорт транспортна інфраструктура молодіжний транспорт студентський транспорт маркетинг міського транспорту інновації міського транспорту экологический транспорт велосипедный транспорт транспортная инфраструктура молодёжный транспорт студенческий транспорт маркетинг городского пространства инновации городского транспорта |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46500 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Teletov, O.S. Bicycle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations [Текст] / O.S. Teletov, Y.M. Petrushenko, V.O. Bilenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 3. - С. 283-292. |
Abstract |
The article analyses how the leading European countries pursue the policies of bike promotion as a
priority type of transport, improve the bicycle infrastructure, establish and expand bike rental networks
in big and in small (mostly, campuses) cities. It was proposed to consider bicycle transport as an object
of ecological marketing and innovation activity of the individual transportation. This article has classified the obstacles of bike usage as a type of transport in Ukraine: low level of awareness, social prejudgment, miscomprehension of bikes use advantages. Necessity to attract students’ to make surveys and communicational events for the bicycle transport implementation in Ukraine was proved. У статті проаналізовано яким чином провідні європейські країни проводять політику популяризації велосипеду як пріоритетного транспортного засобу, удосконалюють велосипедну інфраструктуру, запроваджують та розширюють мережі прокату велосипеду як у великих, так і в малих (переважно університетських) містах. Запропоновано вважати велосипедний транспорт об’єктом екологічного маркетингу та інноваційної діяльності в індивідуальних перевезеннях. Класифіковано перешкоди у використанні велосипеду в Україні як виду транспорту, зокрема це низька поінформованість, певна упередженість населення, нерозуміння переваг від використання велосипеду тощо. Обґрунтовано необхідність залучення студентської молоді до проведення відповідних досліджень та комунікаційних заходів з метою підвищення можливості впровадження велосипедного транспорту в Україні. В статье проанализировано, каким образом ведущие европейские страны проводят политику популяризации велосипеда как приоритетного транспортного средства, совершенствуют велосипедную инфраструктуру, внедряют и расширяют сети проката велосипедов как в больших, так и в малых (преимущественно университетских) городах. Предложено считать велосипедный транспорт объектом экологического маркетинга и инновационной деятельности в индивидуальных перевозках. Классифицированы препятствия в использовании велосипеда в Украине как вида транспорта, в частности – это низкая информированность, определённые предубеждения населения, непонимание преимуществ от использования велосипеда и т. п. Обоснована необходимость привлечения студенческой молодёжи к проведению соответствующих маркетинговых исследований и коммуникационных мероприятий с целью повышения возможностей внедрения велосипедного транспорта в Украине. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1462911446
Australia
1
Austria
1
Botswana
1
Canada
2
China
-1369144405
Czechia
332045075
France
1
Georgia
1
Germany
283610685
Greece
1
Ireland
309786858
Israel
1
Italy
2
Japan
1
Lithuania
1
Nepal
1
Netherlands
1665943
Philippines
309786851
Poland
1648135879
Romania
55664
Russia
1
Singapore
-188880273
Slovakia
1
South Korea
1
Sweden
427643
Tunisia
1
Turkey
1665946
Ukraine
78524
United Kingdom
1840219801
United States
283610692
Unknown Country
729925478
Uzbekistan
1
Vietnam
108704015
Downloads
Australia
1
Canada
283610684
China
283610693
Colombia
1
Czechia
332045076
France
1
Germany
283610686
Greece
1
Guyana
1
India
38922210
Indonesia
1
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Nigeria
3
Poland
2
Russia
2
Ukraine
1675295020
United Kingdom
1665948
United States
283610690
Unknown Country
1459638547
Uzbekistan
1
Vietnam
108704016
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Teletov, Petrushenko, Bilenko.pdf | 667.11 kB | Adobe PDF | 455746291 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.