Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46589
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Социолингвистический подход к изучению проблемы билингвизма |
Authors |
Чулакова, З.У.
|
ORCID | |
Keywords |
соціолінгвістичний підхід білінгвізм билингвизм социолингвистический подход |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46589 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | |
Citation | Чулакова, З.У. Социолингвистический подход к изучению проблемы билингвизма [Текст] / З.У. Чулакова; науч. рук. Ш.К. Жаркынбекова // Перекладацькі інновації: матеріали VІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції, м. Суми, 17-18 березня 2016 р. / Редкол.: С.О. Швачко, І.К. Кобякова, О.О. Жулавська та ін. - Суми: СумДУ, 2016. - С. 75-77. |
Abstract |
В нашем обществе роль взаимовлияния культур и языков невозможно переоценить. Республика Казахстан – полиэтническое и многоязычное государство, в котором нормой сосуществования народов стало взаимодействие культур, двуязычие и многоязычие. У. Вайнрайх билингвизмом называет «практику попеременного использования двух языков», а Верещагин определяет двуязычие как «способность употреблять для общения две языковые системы». |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Canada
1
China
806454
France
2
Germany
3
Greece
1
Ireland
9622
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
411
Qatar
1
Russia
1
Singapore
1612909
Ukraine
94165
United Kingdom
47903
United States
1612907
Unknown Country
2462
Downloads
Belarus
1
China
4186845
France
19244
Germany
3
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
3
Singapore
1
Slovakia
1
Ukraine
188148
United Kingdom
1
United States
1612911
Unknown Country
5
Venezuela
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
chulakova_bilinhvizm.pdf | 274.58 kB | Adobe PDF | 6007168 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.