Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46755
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Наукові проблеми дослідження зовнішнього мотиваційного середовища туристичних підприємств |
Other Titles |
Scientific Research Problems of External Motivational Environment of Tourism Enterprises Научные проблемы исследования внешней мотивационной среды туристических предприятий |
Authors |
Виноградова, В.О.
Гусєва, О.Ю. Пілігрим, К.І. |
ORCID | |
Keywords |
зовнішнє середовище мотиваційне середовище мотивація персонал туристичне підприємство чинник внешняя среда мотивационная среда мотивация персонал туристическое предприятие фактор external environment motivational environment motivation personnel travel company factor |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46755 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Виноградова, В.О. Наукові проблеми дослідження зовнішнього мотиваційного середовища туристичних підприємств [Текст] / В.О. Виноградова, О.Ю. Гусєва, К.І. Пілігрим // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 4. - С. 38-47. |
Abstract |
Туристична галузь є однією з найбільш прибуткових у народному господарстві України.
Величезний історико-архітектурний, природно-кліматичний та культурно-етнографічний
потенціал, накопичений у державі, складає одну з вагомих іміджевих характеристик держави. За
умов складного політико-економічного становища саме ця сфера гостинності може сприяти
вирішенню проблем зайнятості населення, залученню іноземних інвестицій, покращанню іміджу
нашої країни. У той самий час розвиток галузі тісно пов’язаний з новими вимогами до персоналу
та зокрема до вмотивованості працівників підвищувати якість туристичних послуг, задовольняти
потреби споживачів туристичних продуктів, підвищувати свій кваліфікаційний та професійний
рівень. У статті вирішено такі наукові завдання: проведено контент-аналіз і встановлено наукові
проблеми щодо розгляду вченими зовнішнього мотиваційного середовища туристичних
підприємств з урахуванням чинників впливу на їх розвиток; обґрунтовано поняття «зовнішнє
мотиваційне середовище туристичного підприємства»; виділено чинники та розроблено алгоритм
діагностики зовнішнього мотиваційного середовища туристичного підприємства. Туристическая отрасль является одной из наиболее прибыльных в народном хозяйстве Украины. Огромный историко-архитектурный, природно-климатический и культурно- этнографический потенциал, накопленный в государстве, составляет одну из весомых имиджевых характеристик государства. В условиях сложного политико-экономического положения именно эта сфера гостеприимства может способствовать решению проблем занятости населения, привлечению иностранных инвестиций, улучшению имиджа нашей страны. В то же время развитие отрасли тесно связано с новыми требованиями к персоналу и, в частности, к правильности работников повышать качество туристических услуг, удовлетворять потребности потребителей туристических продуктов, повышать свой квалификационный и профессиональный уровень. В статье решены следующие научные задачи: проведён контент-анализ и установлены научные проблемы по рассмотрению учёными внешней мотивационной среды туристических предприятий с учётом факторов влияния на их развитие; обосновано понятие «внешняя мотивационная среда туристического предприятия»; выделены факторы и разработан алгоритм диагностики внешней мотивационной среды туристического предприятия. Tourist industry is one of the most profitable in the economy of Ukraine. A huge historical and architectural, climatic, cultural and ethnographic potential accumulated in the state is one of the important characteristics of the image of the state. Given the difficult political and economic situation, this is the hospitality sector can contribute to addressing employment, attract foreign investment, improve the image of our country. At the same time the industry's development is closely linked to new requirements for staff and, in particular – to the motivation of employees to improve the quality of tourism services, to meet the needs of consumers of tourism products, improve their qualification and professional level. The article addressed the following research objectives: A content analysis of scientific problems and established scientists to review the external motivational environment of tourism enterprises, taking into account factors affecting their development; grounded concept of "external motivational environment tourist enterprise"; the factors and developed an algorithm for the diagnosis of external motivational environment tourist enterprise. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Canada
1
China
4
France
3
Germany
1929463
Greece
1
Ireland
35191
Lithuania
1
Poland
1
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
50675597
United Kingdom
25338725
United States
660413038
Unknown Country
50675596
Downloads
China
1929465
Czechia
1
France
3
Germany
463
India
1
Ireland
35189
Lithuania
1
Netherlands
1929464
Ukraine
145794693
United Kingdom
1
United States
403103867
Unknown Country
789067624
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vynohradova_Husieva_Pilihrym.pdf | 491.13 kB | Adobe PDF | 1341860772 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.