Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46758
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Застосування Internet-технологій у маркетингу: міжнародний досвід |
Other Titles |
Использование Internet-технологий в маркетинге: международный опыт Use of Internet-Technologies in Marketing: The International Experience |
Authors |
Ivashova, Nadiia Vasylivna
Іванова, Т.Є. |
ORCID | |
Keywords |
інтернет-маркетинг контент-маркетинг мобільний маркетинг тенденції SMM-маркетинг e-mail маркетинг интернет-маркетинг контент-маркетинг мобильный маркетинг тенденции SMM-маркетинг internet marketing content marketing mobile marketing trends SMM-marketing e-mail marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46758 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Івашова, Н.В. Застосування Internet-технологій у маркетингу: міжнародний досвід [Текст] / Н.В. Івашова, Т.Є. Іванова // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 4. - С. 55-68. |
Abstract |
Обов’язковим інструментом маркетингу будь-якого сучасного підприємства або бренду є
Інтернет-маркетинг. Розвиток Інтернет-маркетингу за кордоном розпочався значно раніше, ніж в
Україні, отже, й досягнення в цій галузі в багатьох розвинених країнах більш значущі. Тому для
національних брендів доцільним є, вивчати успішний закордонний досвід, адаптувати його до
вітчизняних умов, спостерігати за іноземними тенденціями у сфері Інтернет-маркетингу для
одержання результатів маркетингової діяльності. У статті розглянуто інструменти та технології
Інтернет-маркетингу, які набули найбільш динамічного поширення та розвитку, й виокремлено:
SMM-маркетинг, мобільний маркетинг, новий формат e-mail маркетингу, сайт бренду / компанії,
крос канальний контент-маркетинг. Зважаючи, що значну роль для розвитку бізнесу за кордоном
відіграє використання контент-маркетингу, авторами досліджено тенденції його розвитку.
Головною особливістю Інтернет-маркетингу за кордоном можна назвати інтеграцію різних
інструментів та каналів під час рекламної кампанії. Усі перелічені тренди взаємозв’язані, тому
компаніям рекомендовано працювати відразу над декількома з них у комплексі. Обязательным инструментом маркетинга любого современного предприятия или бренда является Интернет-маркетинг. Развитие Интернет-маркетинга за рубежом началось значительно раньше, чем в Украине, соответственно и достижения в этой области во многих развитых странах более значимые. Поэтому для национальных брендов целесообразно изучать успешный зарубежный опыт, адаптировать его к отечественным условиям, наблюдать за иностранными тенденциями в сфере Интернет-маркетинга для получения лучших результатов маркетинговой деятельности. В статье рассмотрены инструменты и технологии Интернет-маркетинга, которые получили наиболее динамичное распространение и развитие, и выделены: SMM-маркетинг, мобильный маркетинг, новый формат e-mail маркетинга, сайт бренда / компании, кроссканальний контент-маркетинг. Учитывая, что значительную роль для развития бизнеса за рубежом играет использование контент-маркетинга, авторами исследованы тенденции его развития. Главной особенностью Интернет-маркетинга за рубежом можно назвать интеграцию различных инструментов и каналов во время рекламной кампании. Все перечисленные тренды взаимосвязаны, поэтому компаниям рекомендуется работать сразу над несколькими из них в комплексе. Important marketing tool any modern company or brand is Internet marketing. The development of Internet marketing abroad began much earlier than in Ukraine, and thus achievements in this area in many developed countries are more significant. Therefore, for national brands are reasonable to study successful foreign experience, adapt it to local circumstances and watch the foreign trends in online marketing in order to achieve the best results of marketing activities. The article considers the tools and technologies of Internet marketing that have gained the most dynamic distribution and development and were singled out: SMM-marketing, mobile marketing, a new format of e-mail marketing, website brand/company, content marketing. Given that a significant role in business development abroad plays using of content marketing authors examined its trends. The main feature of online marketing abroad can be called the integration of different tools and channels during the campaign. All listed trends are interrelated, so companies recommended to work on several of them in combination. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
-1822895901
Czechia
1
Estonia
1
France
4273
Germany
253485435
Greece
796565
Ireland
1420518480
Italy
1
Lithuania
1
Poland
58517243
Romania
212672
Russia
4281
Singapore
-407162604
Sweden
168833
Ukraine
765995785
United Kingdom
1462049140
United States
1700726924
Unknown Country
987792591
Downloads
Australia
1
Canada
1
China
-513847522
EU
1
France
429972121
Germany
985980681
India
1
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
168835
Romania
985980686
Russia
30
Sweden
1
Ukraine
1448387875
United Kingdom
112550
United States
1700726922
Unknown Country
987792590
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ivashova_Ivanova.pdf | 753.67 kB | Adobe PDF | 1730307481 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.