Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46799
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Практичні підходи щодо підвищення оцінки конкурентоспроможності підприємства |
Other Titles |
Practical Approaches to Improving Valuation of Enterprise Competitiveness Практические подходы по повышению оценки конкурентоспособности предприятия |
Authors |
Kharchenko, Mykola Oleksiiovych
Starchenko, Liudmyla Volodymyrivna Лозицька, Ю.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3034-8935 http://orcid.org/0000-0001-8606-7246 |
Keywords |
конкуренція конкурентоспроможність конкурент ефективність оцінка резерв управління конкуренция конкурентоспособность конкурент эффективность оценка резерв управление competition |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46799 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Харченко, М.О. Практичні підходи щодо підвищення оцінки конкурентоспроможності підприємства [Текст] / М.О. Харченко, Л.В. Старченко, Ю.А. Лозицька // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 4. - С. 162-171. |
Abstract |
Стаття присвячена оцінюванню конкурентоспроможності діючого підприємства середнього
бізнесу та обґрунтуванню заходів підвищення його конкурентоспроможності в умовах кризи. Для
визначення основних факторів що впливають на рівень конкуренції підприємства, був
проведений SWOT-аналіз і відповідно складений профіль зовнішнього середовища для
ТОВ «Двері Білорусії» (м. Київ). У роботі проведене оцінювання підприємства та пошук шляхів
до покращення його діяльності за допомогою методу балів та бенчмаркінгу. В роботі економічно
обґрунтовано вибір постачальників сировини з метою укладання нових контрактів та збільшення
обсягів продажу. Запропоновані основні шляхи підвищення конкурентоспроможності
підприємства і продукції в умовах кризи. Виявлена можливість зменшення собівартості продукції
за рахунок скорочення транспортних витрат, витрат на сировину і матеріали та підвищення
ефективності діяльності підприємства за рахунок вдалої маркетингової діяльності. Статья посвящена оценке конкурентоспособности действующего предприятия среднего бизнеса и обоснованию мероприятий по повышению его конкурентоспособности в условиях кризиса. Для определения основных факторов, влияющих на уровень конкуренции предприятия, был проведён SWOT-анализ и соответственно составлен профиль внешней среды для ООО «Двери Белоруссии» (г. Киев). В работе проведены оценка предприятия и поиск путей по улучшению его деятельности с помощью метода баллов и бенчмаркинга. В работе экономически обоснован выбор поставщиков сырья с целью заключения новых контрактов и увеличения объёмов продаж. Предложены основные пути повышения конкурентоспособности предприятия и продукции в условиях кризиса. Выявлена возможность уменьшения себестоимости продукции за счёт сокращения транспортных расходов, расходов на сырье и материалы и повышения эффективности деятельности предприятия за счёт успешной маркетинговой деятельности. This article is devoted to estimation of active competitiveness of the enterprise of medium business and is focus on the grounding of measures to improve its competitiveness in crisis conditions. To determine the main factors affecting the level of the enterprise competition was held SWOT-analysis and made the profile of the external environment for the company "The doors of Belarus" (Kiev). In this paper was carried out evaluation of the enterprise and finding ways to improve its activity by using the expert method and the benchmarking. In the article is economically grounded the choice of raw material providers in order to conclude new contracts and increase in sales. The main ways of increasing the enterprise competitiveness and products in the conditions of crisis are proposed. The possibility of decreasing the cost of production through the reduction of transport costs, raw material costs and other materials and improving the efficiency enterprise activity due to successful marketing activities been detected |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Canada
1
China
1
Finland
1
France
1
Germany
130697
Greece
1
Ireland
40879
Italy
1
Lithuania
1
Mongolia
1
Netherlands
1145
Poland
2
Singapore
11474242
Sweden
1
Ukraine
2055451
United Kingdom
1028871
United States
90095474
Unknown Country
2055450
Downloads
China
56521975
France
6161739
Germany
2
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
6161738
United Kingdom
1
United States
73308725
Unknown Country
180
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kharchenko_Starchenko_Lozytska.pdf | 555.5 kB | Adobe PDF | 142154362 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.