Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46801
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Критеріальні показники ефективності маркетингової стратегії експортної діяльності промислового підприємства
Other Titles Criterial Indicators of Efficiency of Marketing Strategy of Export Activity of Industrial Enterprises
Критериальные показатели эффективности маркетинговой стратегии экспортной деятельности промышленного предприятия
Authors Залізнюк, В.П.
ORCID
Keywords ефективність
маркетингова стратегія
експорт
оцінювання
критерій
эффективность
маркетинговая стратегия
экспорт
оценка
критерий
efficiency
marketing strategy
export
evaluation
criterion
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46801
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Залізнюк, В.П. Критеріальні показники ефективності маркетингової стратегії експортної діяльності промислового підприємства [Текст] / В.П. Залізнюк // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 4. - С. 182-192.
Abstract Необхідною умовою успішної реалізації експортної діяльності є аналіз її ефективності з метою встановлення найбільш оптимальної структури експорту, застосування оптимальних маркетингових інструментів і прийняття обґрунтованих рішень. На сучасному етапі розвитку світового ринку, де внаслідок глобалізації посилюються світові гіперконкурентні відносини, досягти успіху можливо за умов постійного контролю ефективності маркетингової стратегії на основі критеріальних показників. У статті проаналізовано наукові підходи до визначення критеріїв ефективності маркетингової стратегії експортної діяльності промислового підприємства, що дозволило систематизувати показники ефективності та розробити власний підхід до оцінювання проведення цього аналізу. Якщо підприємство не буде враховувати під час створення своєї маркетингової стратегії критерії оцінювання її ефективності, воно не зможе досягти успіху навіть за умов високої якості власної продукції і як би добре воно не реалізовувало свої плани.
Необходимым условием успешной реализации экспортной деятельности является анализ ее эффективности с целью установления наиболее оптимальной структуры экспорта, применения оптимальных маркетинговых инструментов и принятия обоснованных решений. На современном этапе развития мирового рынка, где в результате глобализации усиливаются мировые гиперконкурентные отношения, достичь успеха возможно при условии постоянного контроля эффективности маркетинговой стратегии на основе критериальных показателей. В статье проанализированы научные подходы к определению критериев эффективности маркетинговой стратегии экспортной деятельности промышленного предприятия, что позволило систематизировать показатели эффективности и разработать собственный подход к оценке проведения этого анализа. Если предприятие не будет учитывать при создании своей маркетинговой стратегии критерии оценки ее эффективности, оно не сможет добиться успеха, даже в условиях высокого качества своей продукции и как бы хорошо оно ни реализовывало свои планы.
The analysis of export activities efficiency is a necessary condition of its successful implementation, with the aim of establishing the optimal structure of export, optimal use of marketing tools and make informed decisions. At the present stage of development of the world market and globalization, hyper competitive relationship become stronger, there is possible to achieve success, providing continuous monitoring of the efficiency of marketing strategy on the basis of criterial indicators. The article analyzes scientific approaches to definition of criteria of marketing strategy efficiency of export activity of industrial enterprises, which allowed to systematize the performance indicators, and to develop their own approaches to this analysis evaluation. If the enterprise does not consider evaluation criteria of its efficiency, during creation of own marketing strategy, it will not be able to succeed, even in conditions of high quality and, however, well implementation of its plans.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
4875827
Greece Greece
1
Ireland Ireland
9741113
Italy Italy
1
Japan Japan
1511
Lithuania Lithuania
587624
Netherlands Netherlands
19580
Ukraine Ukraine
-2071030830
United Kingdom United Kingdom
126322596
United States United States
-1776576939
Unknown Country Unknown Country
466984385

Downloads

Canada Canada
1
China China
5
France France
9741109
Germany Germany
-314078750
Ireland Ireland
9741112
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
1148419436
United Kingdom United Kingdom
3263604
United States United States
1055892169
Unknown Country Unknown Country
1055892169

Files

File Size Format Downloads
Zalizniuk.pdf 782.38 kB Adobe PDF -1326096437

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.