Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46816
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Market conditions of higher education services in Ukraine in the field of study “Management”
Other Titles Конъюнктура рынка услуг высшего образования в Украине по направлению подготовки «Менеджмент»
Кон’юнктура ринку послуг вищої освіти в Україні за напрямом підготовки «Менеджмент»
Authors Zakharova, O.V.
ORCID
Keywords ield of study “Management”
high school
rating
license number
budget places
employment
напрям підготовки «Менеджмент»
вища школа
рейтинг
кількість ліцензійних місць
кількість бюджетних місць
працевлаштування
направление подготовки «Менеджмент»
высшая школа
количество лицензионных мест
количество бюджетных мест
трудоустройство
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46816
Publisher Sumy State University
License
Citation Zakharova, O.V. Market conditions of higher education services in Ukraine in the field of study “Management” / O.V. Zakharova // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. - 2016. - № 2. - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_2/2016_2_2.pdf
Abstract The aim of the research is to study market conditions of higher education services in the field of study “Management” and the characteristics of the degree of social responsibility of leading Ukrainian universities. The paper analyzes the situation of higher education services market in Ukraine in the field of study “Management”. The leading regions of Ukraine in the real number of applications and the degree of actual use of the license are discussed. The structure of the distribution of budget places, of applications and of enrolled students in the field of study “Management” by regions of Ukraine is given. Four field-leaders in entrance campaign for the last three years that is Kiev, Kharkiv, Lviv, Dnipropetrovsk are analyzed. The main characteristics of a socially responsible institution are singled out: an active position to attract students, the high quality of vocational training, international cooperation and assistance in employment of graduates. Five leading universities of Ukraine are analyzed in the field of study “Management” according to the degree of social responsibility on the basis of the data presented on their official websites. The basic directions to increase public opinion about the field of study “Management” in Ukraine are offered.
Мета дослідження – вивчення кон’юнктури ринку послуг вищої освіти за напрямом підготовки «Менеджмент» та характеристика ступеня соціальної відповідальності провідних українських університетів. У статті аналізується стан ринку вищої освіти в Україні в галузі підготовки студентів за напрямом «Менеджмент» за останні шість років. Проведено аналіз ступеня реальності поданих заяв та рівня фактичного використання ліцензії за регіонами України. Проаналізовано регіональну структуру розподілу бюджетних місць і кількості зарахованих студентів за напрямом підготовки «Менеджмент» в Україні. Визначено чотири області-лідера за результатами вступних компаній за останні три роки, якими є Київська, Харківська, Львівська та Дніпропетровська області. Обґрунтовано основні характеристики соціально відповідального університету, а саме: активна позиція по агітації студентів; висока якість професійної підготовки; міжнародне співробітництво та допомога в працевлаштуванні випускників. Визначено п’ять провідних ВНЗ України в області напряму підготовки «Менеджмент» за ступенем соціальної відповідальності на підставі даних, представлених на їх офіційних сайтах. Обґрунтовано основні напрями підвищення громадської думки в області напряму підготовки «Менеджмент» в Україні.
Цель исследования – изучение конъюнктуры рынка услуг высшего образования по направлению подготовки «Менеджмент» и характеристика степени социальной ответственности ведущих украинских университетов. В статье анализируется состояние рынка высшего образования в Украине в области подготовки студентов по направлению «Менеджмент» за последние шесть лет. Проведен анализ степени реальности поданных заявлений и уровня фактического использования лицензии по регионам Украины. Проанализирована региональная структура распределения бюджетных мест и числа зачисленных студентов по направлению подготовки «Менеджмент» в Украине. Определены четыре области-лидера по результатам вступительных компаний за последние три года, которыми являются Киевская, Харьковская, Львовская и Днепропетровская области. Обоснованы основные характеристики социально ответственного университета, а именно: активная позиция по агитации студентов; высокое качество профессиональной подготовки; международное сотрудничество и помощь в трудоустройстве выпускников. Определены пять ведущих вузов Украины в области направления подготовки «Менеджмент» по степени социальной ответственности на основании данных, представленных на их официальных сайтах. Обоснованы основные направления повышения общественного мнения в области направления подготовки «Менеджмент» в Украине.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
241845
China China
510521053
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
5203038
Greece Greece
1
Ireland Ireland
120923
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
844
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
765781583
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
22572560
United Kingdom United Kingdom
11793029
United States United States
2104598588
Unknown Country Unknown Country
-851551700
Vietnam Vietnam
9563

Downloads

Canada Canada
1
China China
2104598590
Germany Germany
3
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
67717409
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2104598589
Unknown Country Unknown Country
2
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Zakharova.pdf 726.84 kB Adobe PDF -18052697

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.