Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46821
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Review of marketing approaches to increase of sales effectiveness in the context of behavioral economics |
Other Titles |
Обзор маркетинговых подходов к повышению эффективности продаж в контексте поведенческой экономики Огляд маркетингових підходів до підвищення ефективності продажів в контексті поведінкової економіки |
Authors |
Makhnusha, S.M.
|
ORCID | |
Keywords |
behavioral economics irrational motives of consumers social factors marketing effectiveness sales restrictions deficit purchasing activity поведінкова економіка ірраціональні мотиви покупців соціальні чинники маркетинг ефективність продажі обмеження дефіцит купівельна активність поведенческая экономика иррациональные мотивы покупателей социальные факторы маркетинг эффективность продажи ограничения дефицит покупательская активность |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46821 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Мakhnusha, S.M. Review of marketing approaches to increase of sales effectiveness in the context of behavioral economics / S.M. Мakhnusha // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. - 2016. - № 2. - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_2/2016_2_1.pdf |
Abstract |
The author of the article describes the main ideas of behavioral economics as a new direction in economic science. It sets out its postulates concerning the irrational behavior of people in terms of their economic decision-making, particularly in the context of marketing for the purpose of increasing sales efficiency. There were systematized approaches and it was proposed their integral use for the integrated result of these marketing techniques of influence onto the irrational motives of consumers’ behavior. У статті автором розглянуті основні ідеї поведінкової економіки як нового напряму в економічній науці. Викладено її постулати, що стосуються ірраціональної поведінки людей в умовах прийняття ними господарських рішень, зокрема в контексті маркетингу для цілей підвищення ефективності продажів. Систематизовано підходи і запропоновано їх інтегральне використання для отримання інтегрованого результату від цих маркетингових технологій впливу на ірраціональні мотиви поведінки покупців. В статье автором рассмотрены основные идеи поведенческой экономики как нового направления в экономической науке. Изложены её постулаты, касающиеся иррационального поведения людей в условиях принятия ими хозяйственных решений, в частности в контексте маркетинга для целей повышения эффективности продаж. Систематизированы подходы и предложено их интегральное использование для получения интегрированного результата от этих маркетинговых технологий влияния на иррациональные мотивы поведения покупателей. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views
Canada
2
China
1233704537
France
1
Germany
25645319
Greece
1
Ireland
2114362
Israel
1
Italy
1
Japan
1
Lithuania
25593
Netherlands
4266
Palestinian Territories
1
Poland
1
Portugal
1
Romania
1
Singapore
1
South Africa
1
Spain
1
Ukraine
436669886
United Kingdom
-1416017389
United States
1963482248
Unknown Country
-1612591848
Venezuela
1
Vietnam
76725
Downloads
China
3
Germany
5
India
153450
Japan
1
Lithuania
1
Mexico
1
Portugal
1
South Africa
1
Ukraine
1233704537
United Kingdom
17061
United States
-1416017388
Unknown Country
3
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Мakhnusha.pdf | 421.17 kB | Adobe PDF | -182142323 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.