Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46983
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оптимізація вивчення дисципліни "анатомія людини" при впровадженні проблемно-орієнтовного навчання
Authors Hordiienko, Olena Volodymyrivna  
Sikora, Vitalii Zinoviiovych  
Bumeister, Valentyna Ivanivna  
Yarmolenkо, Olha Serhiivna  
Prykhodko, Olha Oleksiivna  
Ustianskii, Oleh Oleksiiovych
Bolotna, Iryna Vasylivna
Sulym, Liudmyla Hryhorivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-9408-8415
http://orcid.org/0000-0001-6545-8678
http://orcid.org/0000-0001-8604-4458
http://orcid.org/0000-0002-7872-2308
http://orcid.org/0000-0001-6215-891XA
http://orcid.org/0000-0001-7971-6340
Keywords учбовий процес
учебный процес
educational process
анатомія
анатомия
anatomy
проблемно-орієнтовне навчання
проблемно-ориентированное обучение
problem-based learning
Type Conference Papers
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46983
Publisher Тернопіль: ТДМУ
License
Citation Оптимізація вивчення дисципліни "анатомія людини" при впровадженні проблемно-орієнтовного навчання / О.В. Гордієнко, В.З. Сікора, В.І. Бумейстер та ін.// XIII Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю, 12-13травня 2016 р.: мат. конф. – Тернопіль: ТДМУ, 2016 р. – Т.2. – С. 93-94.
Abstract Метод проблемно - орієнтованого навчання розвиває навички самостійного прийняття рішення і мотивує студентів, які залучені в активний навчальний процес. Запровадження на теоретичних кафедрах медичного інституту Сумського державного університету проблемно-орієнтовного навчання в учбовий процес сприятиме забезпеченню високого кваліфікаційного рівня майбутніх лікарів.
Метод проблемно - ориентированного обучения развивает навыки самостоятельного принятия решения и мотивирует студентов, которые вовлечены в активный учебный процесс. Введение на теоретических кафедрах медицинского института Сумского государственного университета проблемно-ориентированного обучения в учебный процесс будет способствовать обеспечению высокого квалификационного уровня будущих врачей.
The method of problem - based learning develops skills of self decision and motivates students, who were involved in the active learning process. Implementation of the problem-oriented learning in the educational process on theoretical departments of the Medical Institute of SSU will promote high qualification of future physicians.
Appears in Collections: Наукові видання (НН МІ)

Views

Australia Australia
298051875
Canada Canada
1
China China
596103749
France France
1
Germany Germany
2144193875
Greece Greece
2878
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
39676
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
22336662
United Kingdom United Kingdom
11238767
United States United States
1192207497
Unknown Country Unknown Country
22336661

Downloads

China China
4
Czechia Czechia
1
Germany Germany
4
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Norway Norway
2
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
66728857
United Kingdom United Kingdom
140870
United States United States
298051877
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hordiienkoeducationalprocess.pdf 292.99 kB Adobe PDF 364921620

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.