Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46983
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оптимізація вивчення дисципліни "анатомія людини" при впровадженні проблемно-орієнтовного навчання |
Authors |
Hordiienko, Olena Volodymyrivna
Sikora, Vitalii Zinoviiovych Bumeister, Valentyna Ivanivna Yarmolenkо, Olha Serhiivna Prykhodko, Olha Oleksiivna Prykhodko, Olha Oleksiivna Ustianskii, Oleh Oleksiiovych Bolotna, Iryna Vasylivna Sulym, Liudmyla Hryhorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9408-8415 http://orcid.org/0000-0001-6545-8678 http://orcid.org/0000-0001-8604-4458 http://orcid.org/0000-0002-7872-2308 http://orcid.org/0000-0001-6215-891X http://orcid.org/0000-0001-6215-891XA http://orcid.org/0000-0001-7971-6340 |
Keywords |
учбовий процес учебный процес educational process анатомія анатомия anatomy проблемно-орієнтовне навчання проблемно-ориентированное обучение problem-based learning |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46983 |
Publisher | Тернопіль: ТДМУ |
License | |
Citation | Оптимізація вивчення дисципліни "анатомія людини" при впровадженні проблемно-орієнтовного навчання / О.В. Гордієнко, В.З. Сікора, В.І. Бумейстер та ін.// XIII Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю, 12-13травня 2016 р.: мат. конф. – Тернопіль: ТДМУ, 2016 р. – Т.2. – С. 93-94. |
Abstract |
Метод проблемно - орієнтованого навчання розвиває навички самостійного прийняття рішення і мотивує студентів, які залучені в активний навчальний процес.
Запровадження на теоретичних кафедрах медичного інституту Сумського державного університету проблемно-орієнтовного навчання в учбовий процес сприятиме забезпеченню високого кваліфікаційного рівня майбутніх лікарів. Метод проблемно - ориентированного обучения развивает навыки самостоятельного принятия решения и мотивирует студентов, которые вовлечены в активный учебный процесс. Введение на теоретических кафедрах медицинского института Сумского государственного университета проблемно-ориентированного обучения в учебный процесс будет способствовать обеспечению высокого квалификационного уровня будущих врачей. The method of problem - based learning develops skills of self decision and motivates students, who were involved in the active learning process. Implementation of the problem-oriented learning in the educational process on theoretical departments of the Medical Institute of SSU will promote high qualification of future physicians. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views
Australia
298051875
Canada
1
China
596103749
France
1
Germany
2144193875
Greece
2878
Indonesia
1
Ireland
39676
Italy
2
Lithuania
1
Romania
1
Russia
1
Ukraine
22336662
United Kingdom
11238767
United States
1192207497
Unknown Country
22336661
Downloads
China
4
Czechia
1
Germany
4
Ireland
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Norway
2
Russia
1
Ukraine
66728857
United Kingdom
140870
United States
298051877
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hordiienkoeducationalprocess.pdf | 292.99 kB | Adobe PDF | 364921620 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.