Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/47319
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Розвиток емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці |
Authors |
Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna
Колиснык, Людмила Алексеевна Kolisnyk, Lyudmyla Oleksiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2872-1611 |
Keywords |
емоційний інтелект эмоциональный интеллект emotional intelligence самотність одиночество loneliness юнацький вік юношеский возраст adolescence |
Type | Synopsis |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/47319 |
Publisher | Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова |
License | |
Citation | Колісник, Л.О. Розвиток емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці [Текст]: автореферат... канд. психологічних наук, спец.: 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Л.О. Колісник. – К.: Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, 2016. – 20 с. |
Abstract |
Дисертація присвячена проблемі розвитку емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці. В роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномену емоційного інтелекту та переживання самотності. Емпірично виявлено особливості переживання та тенденції ґендерних відмінностей видів (романтична, сімейна, соціальна) самотності в юнацькому віці. З’ясовано структуру (здатність ідентифікувати, розуміти, використовувати та керувати емоціями як власними, так і інших людей), рівні (високий, середній, низький) розвитку, динаміку та особливості прояву, тенденції гендерних відмінностей емоційного інтелекту у юнаків та дівчат. Встановлено обернений взаємозв’язок між рівнем розвитку емоційного інтелекту та інтенсивністю переживання самотності в юнацькому віці, що дозволяє розглядати розвиток емоційного інтелекту в якості чинника запобігання самотності в юнацькому віці.
Створено модель розвитку емоційного інтелекту як чинника запобігання самотності в юнацькому віці. Обґрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми запобігання самотності в юнацькому віці шляхом розвитку емоційного інтелекту молоді.
Запропоновано методичні рекомендації для викладачів та практичних психологів вищих навчальних закладів з метою профілактики та зниження інтенсивності переживання самотності юнаками та дівчатами шляхом розвитку емоційного інтелекту. Эмоциональный интеллект представлен как способность воспринимать и выражать эмоции, понимать и использовать их, управлять эмоциями таким образом, чтобы способствовать своему личностному росту. Выявлено структуру (умение идентифицировать, понимать, управлять собственными эмоциями и других людей и использовать знания о них), уровни (высокий, средний, низкий) развития, динамику и особенности проявления общего эмоционального интеллекта у юношей и девушек. Исследованы гендерные особенности переживания одиночества и уровня развития эмоционального интеллекта. Установлена обратная взаимосвязь между уровнем развития эмоционального интеллекта и интенсивностью переживания одиночества в юношеском возрасте (с увеличением уровня развития эмоционального интеллекта наблюдается снижение глубины и интенсивности переживания одиночества), что позволяет рассматривать развитие эмоционального интеллекта в качестве фактора предотвращения одиночества в юношеском возрасте. Создана модель развития эмоционального интеллекта как фактора предотвращения одиночества в юношеском возрасте. Обоснована, разработана, апробирована и доказана эффективность программы предотвращения одиночества в юношеском возрасте путем развития эмоционального интеллекта молодежи. Предложены методические рекомендации для преподавателей и практических психологов высших учебных заведений с целью профилактики и снижения интенсивности переживания одиночества юношами и девушками путем развития эмоционального интеллекта. The dissertation is devoted to the emotional intelligence development as a factor to prevent loneliness in adolescence. The paper analyzes theoretical approaches to the study of the emotional intelligence phenomenon and feelings of loneliness. Loneliness experience peculiarities and gender specificity of its types (romantic, family, social) in adolescence was empirically identified. Emotional intelligence structure (ability to identify, to understand, to use and to manage emotions in both ourselves and in others), development levels (high, middle, low), its dynamics and manifestation specificity, gender differences were discovered. The inverse interrelation between the level of emotional intelligence and intensity of loneliness feelings in adolescence was established which allows us to consider the development of emotional intelligence as a factor to prevent loneliness in adolescence. The model of emotional intelligence as a factor to prevent loneliness in adolescence was created. The adolescence loneliness preventing program by youth emotional intelligence developing was proved, developed, tested and checked for effectiveness. Methodical recommendations for teachers and psychologists of higher education institutions as for preventing and reducing the intensity of boys and girls loneliness feelings through the development of emotional intelligence skills were given. |
Appears in Collections: |
Автореферати |
Views
Austria
1
Canada
1
China
-1831274228
Czechia
1
Denmark
180543
Estonia
612978177
Finland
-222535199
France
113208
Germany
-343040206
Greece
4839582
Indonesia
1
Ireland
-222535204
Israel
1
Lithuania
1
Netherlands
1643804563
Poland
1103242
Romania
201835174
Russia
145460
Serbia
1
Singapore
-1831274222
Slovakia
1
Ukraine
999719662
United Kingdom
355596703
United States
-285355474
Unknown Country
-473816277
Downloads
Austria
1
China
1870288448
Estonia
1
Finland
29464022
France
140559
Germany
-222535200
India
1
Indonesia
1
Ireland
1
Israel
1
Lithuania
1
Netherlands
-117476037
Poland
132956
Romania
1
Russia
5
Slovakia
1
Sri Lanka
1
Turkey
1
Ukraine
-1884531955
United Kingdom
78712920
United States
-222535203
Unknown Country
-1389514487
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kolisnyk_avtoreferat.pdf | 709.44 kB | Adobe PDF | -1857853961 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.