Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингове забезпечення кластеризації економіки на регіональному рівні |
Other Titles |
The marketing clusterization maintenance of economics at a regional level Маркетинговое обеспечение кластеризации экономики на региональном уровне |
Authors |
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 |
Keywords |
маркетинг региона экономический кластер экономическая региональная политика кластеризация экономических систем экономическая интеграция партнерские отношения разделение труда marketing of region economic cluster economic regional politics clusterization of economic system economic integration partners` relationship division of labor маркетинг регіону економічний кластер економічна регіональна політика кластеризація економічних систем економічна інтеграція партнерські стосунки розподіл праці |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885 |
Publisher | ТОВ "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Тєлєтов О.С. Маркетингове забезпечення кластеризації економіки на регіональному рівні / О.С. Тєлєтов // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №1. – С. 176-184. |
Abstract |
Розглянуто кластеризацію як інструмент підвищення конкурентоспроможності окремих суб`єктів економічної діяльності регіону. Показано, що проведення відповідних маркетингових досліджень має сприяти побудові коопераційного регіонального господарського комплексу із загальною структурою відтворення. Позитивні результати створення кластеру – в спільній ефективності функціонування його учасників.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885 Кластеризация рассмотрена как инструмент повышения конкурентоспособности отдельных субъектов экономической деятельности региона. Показано, что проведение соответствующих маркетинговых исследований должно содействовать построению кооперационного регионального хозяйственного комплекса с общей структурой восстановления. Положительные результаты создания кластера – в совокупной эффективности функционирования его участников. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885 Clusterization is considered as the tool of increase of competitiveness of the separate subjects of economic activity of region. It is shown, that the realization of complex marketing researches should promote creation of cooperation regional economic complex with common structure of reproduction. Positive results of cluster functioning – in a general efficiency of its participants. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4885 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
452175734
Canada
1
China
301450490
Finland
1
Germany
3541385
Greece
168200
India
1
Ireland
10287535
Lithuania
1
Netherlands
19766
Pakistan
1
Russia
22
Singapore
1
Turkey
2
Ukraine
1431425124
United Kingdom
132022025
United States
452175735
Unknown Country
264004517
Downloads
Angola
1
China
301450489
France
10287531
Germany
225
Lithuania
1
Poland
34636296
Russia
3
Ukraine
-1690743343
United Kingdom
1
United States
452175732
Unknown Country
279
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
4_5.pdf | 211.59 kB | Adobe PDF | -892192785 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.