Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Проблеми застосування збалансованої системи показників на вітчизняних підприємствах |
Other Titles |
Проблемы применения сбалансированной системы показателей на отечественных предприятиях Problems of application of the balanced system of indicators on domestic enterprises |
Authors |
Melnyk, Yuliia Mykolaivna
Savchenko, Olena Serhiivna Savchenko, Olena Sergiiivna |
ORCID | |
Keywords |
стратегическое управление маркетинговые стратегии сбалансированная система показателей ключевые показатели эффективности стратегическая карта strategic management marketing strategies balanced system of indicators key performance indicators strategy map стратегічне управління маркетингові стратегії збалансована система показників ключові показники ефективності стратегічна карта |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886 |
Publisher | ТОВ "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Мельник Ю.М. Проблеми застосування збалансованої системи показників на вітчизняних підприємствах / Ю.М. Мельник, О.С. Савченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №1. – С. 192-203 |
Abstract |
Стаття присвячена теоретико-методичним основам застосування збалансованої системи показників на підприємстві, авторами визначено основні проблеми, переваги та недоліки. Проаналізовано методичні підходи до вибору стратегій та етапи формування і впровадження збалансованої системи показників, сформовані основні принципи розроблення ключових показників ефективності для побудови збалансованої системи показників.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886 Статья посвящена теоретико-методическим основам применения сбалансированной системы показателей на предприятии, авторами определены основные проблемы, преимущества и недостатки. Проанализированы методические подходы к выбору стратегий и этапы формирования и внедрения сбалансированной системы показателей, сформированы основные принципы разработки ключевых показателей эффективности для построения сбалансированной системы показателей. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886 The article is dedicated to theoretical and methodical basics of the implementation of Balanced Scorecard in business organization. There were fundamental problems, advantages and disadvantages defined by the authors; methodical approaches to the choice of strategies and stages of formation and introduction of Balanced Scorecard analyzed; essential principles of development of key performance indicators for building-up of Balanced Scorecard formulated. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4886 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
A1
1
Canada
1
China
9
Czechia
1
Denmark
1
EU
1
Germany
17983757
Greece
1
Hungary
2
Iceland
1
Indonesia
1
Ireland
599910
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Russia
36
Singapore
1
Spain
1
Turkey
1
Ukraine
345785450
United Kingdom
172914442
United States
138361802
Unknown Country
1021430872
Downloads
A1
1
Belarus
1
China
7
Czechia
1
EU
20
France
277877
Germany
56716431
Japan
3
Lithuania
1
Malaysia
1
Poland
1
Russia
74
Ukraine
901052819
United Kingdom
43434
United States
138361803
Unknown Country
1021430872
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
4_7.pdf | 256.64 kB | Adobe PDF | 2117883346 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.