Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49138
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Шляхи розвитку медіаінформаційної грамотності В Україні (на прикладі Школи журналістики СумДУ |
Other Titles |
The ways of media and information literacy development in Ukraine (on the example of the School of Journalism in SumDU |
Authors |
Осюхіна, М.
|
ORCID | |
Keywords |
медіаосвіта медиаобразование media education медіаінформаційна грамотність медиаинформационная грамотность media and information literacy |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49138 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Осюхіна, М. Шляхи розвитку медіаінформаційної грамотності В Україні (на прикладі Школи журналістики СумДУ [Текст] / М. Осюхіна // Журналістська освіта на Сумщині: світові професійні стандарти: ХІІ Міжнародна науково-практична конференція (м. Суми, 8-9 червня 2016 р.) / уклад. О.Г. Ткаченко. - Суми: СумДУ, 2016. - С. 12-15. |
Abstract |
Розглядається сутність концепту «медіаінформаційна грамотність», аналізується робота Школи журналістики СумДУ як проекту, що сприяє розвитку медіаграмотності школярів. The aim of the article is to review the concept “media and information literacy”, to analyze the work of The SumDU’s School of Journalism as a media education project, which is develop the level of pupil’s media literacy. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
Canada
1
China
2
Germany
3
Greece
1
Ireland
2482
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
164
Singapore
1387397
Ukraine
485967
United Kingdom
26481
United States
819658
Unknown Country
52632
Downloads
France
1
Germany
4964
Lithuania
1
Portugal
1
Singapore
1
Ukraine
152277
United Kingdom
2481
United States
1387399
Unknown Country
15
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Osiukhina_media_education.pdf | 2.17 MB | Adobe PDF | 1547140 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.