Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49445
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Measuring commercialization success of innovations in the EU |
Other Titles |
Вимірювання успіху комерціалізації інновацій у ЄС Измерение успеха коммерциализации инноваций в ЕС |
Authors |
Lipkova, L.
Braga, D. |
ORCID | |
Keywords |
commercialization of innovations commercialization potential financial effectiveness of commercialization EU success of innovations комерціалізація інновацій комерціалізаційний потенціал фінансова ефективність комерціалізації комерціалізація інновацій ЄС успіх інновацій |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49445 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Lipkova, L. Measuring commercialization success of innovations in the EU [Текст] / L. Lipkova, D. Braga // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 15-30. |
Abstract |
The results of numerous studies have revealed that not all innovations can be commercialized. To achieve financial success, assessing potential to commercialization is very useful as it assists in minimizing risks associated with failure of the overall commercialization process. At the same time the other equally important dimension of commercialization is evaluating its financial effectiveness. One should understand what effects is possible to obtain after commercialization and what spheres can be covered by commercialization effects. The study is devoted to analyzing approaches and indicators for evaluating commercialization potential, and evaluating financial commercialization performance in the EU countries. Результати численних досліджень показали, що не всі нововведення можуть бути комерційними. Для досягнення фінансового успіху оцінювання потенціалу комерціалізації інновацій є дуже корисним, оскільки воно сприяє мінімізації ризиків, пов'язаних із недостатністю загального процесу комерціалізації інновацій. У той самий час іншим не менш важливим аспектом комерціалізації є оцінювання її фінансової ефективності. Необхідно розуміти, які ефекти можна отримати після комерціалізації інновацій, і які сфери можуть бути покриті ефектами від комерціалізації. Дослідження присвячене аналізу підходів та показників оцінювання потенційних можливостей комерціалізації інновацій, а також оцінюванню ефективності фінансової комерціалізації інновацій у країнах ЄС. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

410640341

-1352413052

1

1

91379

4643640

1590090104

27076844

1

53939

1

1

109929

1

1

69268

1

1441723806

211828

100017

1176419498

187356

83826

1441723805

59445

24000

1

190596

2091702875

1

969769751

1

167867

35274

111182

555101504

728459499

152979

1

2

-342223074

1

1

91007

1

160217

112258

1110203011

28781

728459504

874739900

1

-664262261

1703348811

109855

40870
Downloads

1231921011

13926173

1

2

1

1

2091702880

-881218198

103082

1

1

27076841

4643635

260079

1590090105

1

1499544120

27076837

25487

1176419499

217128

1

182554

22358

1

4733

1

1

1703348803

1

2

172865

1

3

1461669078

728459500

142398

1

6

-500764194

1

64739

-500764198

2

1

28240

183152

71457

4

2

1

369789433

1703348799

1

1

2091702877

1

1590090103

1703348810

154044

1703348800
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lipkova.pdf | 620.6 kB | Adobe PDF | 1656523886 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.