Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49449
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості гендерно та демографічно орієнтованих рекламних текстів |
Other Titles |
Peculiarities of gender and demographically targeted advertising texts Особенности гендерно и демографически ориентированных рекламных текстов |
Authors |
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Тєлєтова, С.Г. Булатова, А.С. Река, О.С. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 |
Keywords |
гендерна політика в рекламі гендерно орієнтований рекламний текст мовні засоби реклами реклама для чоловіків реклама для жінок гендерная политика в рекламе гендерно ориентированный рекламный текст языковые средства рекламы реклама для мужчин реклама для женщин gender policy in advertising demographically targeted advertising text language means of advertising advertising for women advertising for men |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49449 |
Publisher | Cумський державний університет |
License | |
Citation | Тєлєтов, О.С. Особливості гендерно та демографічно орієнтованих рекламних текстів [Текст] / О.С. Тєлєтов, С.Г. Тєлєтова, А.С. Булатова, О.С. Река// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 121-133. |
Abstract |
У статті виявлено специфіку рекламного впливу в гендерному аспекті на реципієнта,
виділено особливості використання мовних засобів у різних видах реклами залежно від гендерних стереотипів адресата. Розглянуто приклади реклами типових товарів для жінок, чоловіків, молоді, дітей, людей похилого віку; подано деякі рекомендації щодо складання рекламних текстів для цільових груп, сегментованих за окремими демографічними ознаками. Підтверджено, що реклама не просто програмує реціпієнта на придбання того чи іншого товару, а вибудовує систему соціальних цінностей суспільства, зокрема гендерних. В статье выяснена специфика рекламного влияния в гендерном аспекте на реципиента; выделены особенности использования языковых средств в разных видах рекламы в зависимости от гендерных стереотипов адресата. Рассмотрены примеры рекламы типичных товаров для женщин, мужчин, молодежи, детей, пожилых людей; даны некоторые рекомендации по составлению рекламных текстов для целевых групп, сегментированных по отдельным демографическим признакам. Подтверждено, что язык рекламы не просто программирует реципиента на приобретение того или иного товара, а выстраивает систему социальных ценностей общества, в том числе гендерных. The article highlightes the individual components in the total advertising by gender. Examples of typical advertising products for men, women, youth, children, the elderly are given. The classification of objects advertising by gender is made. It is analyzed the specific drafting advertising copy, including headlines and slogans. The basic provisions for advertising of products segmented by demographic principle. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
-1113406122
Finland
1
France
1
Germany
-1113406127
Greece
1
Ireland
330588069
Italy
2
Lithuania
1
Netherlands
4410
Ukraine
2080578676
United Kingdom
213436
United States
-541848312
Unknown Country
386985447
Downloads
Austria
1
Canada
119674246
China
-1113406121
Czechia
487544670
Estonia
33876
Finland
487544677
France
-456780936
Germany
-1113406126
Ireland
98948
Italy
108454
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Norway
33349749
Poland
-913641714
Romania
119674262
Russia
-456780946
Slovakia
487544675
Turkey
119674254
Ukraine
-1113406125
United Kingdom
487544669
United States
-541848316
Unknown Country
29709486
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tielietov_reklama.pdf | 344.56 kB | Adobe PDF | 958198982 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.